Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pedagogika specjalna - tak wiele pozostaje dla nas tajemnicą... studia zadedykowane profesorowi Czesławowi Kosakowskiemu

LDR 05410cam#a2200625#i#4500
001 3222400138414
003 OLSZT 005
005 20240125113657.5
008 100617s2010####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788372996589
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
245 0 0 %a Pedagogika specjalna - %b tak wiele pozostaje dla nas tajemnicą... studia zadedykowane profesorowi Czesławowi Kosakowskiemu / %c pod redakcją naukową Sławomira Przybylińskiego.
260 %a Olsztyn : %b Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, %c 2010.
300 %a 306, [15] s. : %b rys ; %c 24 cm.
380 %a Książki
504 %a Bibliogr.
520 2 %a Zawiera m.in.: Rodzice jako animatorzy w życiu dziecka z niepełnosprawnością ; Przemiany w postrzeganiu osób z uszkodzonym słuchem i ich wpływ na obraz współczesnej surdopedagogiki ; O miłości Ericha Fromma w kontekście troski i opieki nad umierającym ; Włączanie (inkluzja) jako normalizacja systemu edukacji i opieki nad osobami niepełnosprawnymi ; Rodzina jako środowisko wsparcia uczniów z trudnościami w uczeniu się ; Aktualne podejścia w pedagogice osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Rodzice wobec diagnozy i rehabilitacji dziecka z wadą słuchu ; Poczucie sprawczości i sprawczość ucznia niepełnosprawnego intelektualnie w procesie kształcenia ogólnego - dwie drogi ; Dysleksja rozwojowa - dylematy definicyjne ; Studenci i profesorowie w systemie szkolnictwa wyższego - model kariery akademickiej ; Ciągłość oddziaływań pedagogicznych w procesie wspomagania rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych jako warunek realizacji idei edukacji włączającej ; Pedagogika społeczna wobec nierówności i podziałów społecznych ; Pedagog specjalny - myśli i poglądy Marii Grzegorzewskiej współcześnie odczytane ; Teoretyczne i empiryczne problemy pedagogiki specjalnej - zarys obszarów badawczych ; Twórczość jako forma wyrażania siebie przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną ; Edukacyjne implikacje koncepcji Lwa S. Wygotskiego, Robbiego Case'a i Alberta Bandury w pracy z dziećmi o odmiennym profilu rozwoju ; Nowatorskie działania terapeutyczno-edukacyjne na rzecz osób z autyzmem ; Co to znaczy być pedagogiem specjalnym? Rozważania w kontekście przemian życia społecznego ; W poszukiwaniu potencjału uprawiania pedagogiki specjalnej - perspektywa naukoznawcza i metodologiczna ; Prawo dziecka głuchego do własnego języka - kontrowersje w surdopedagogice ; Wymiary współczesnej surdopedagogiki ; Wrodzona głuchoślepota a pozyskiwanie autonomii przez jednostkę głuchoniewidomą w świetle poglądów Iwana Afanasjewicza Sokolańskiego ; Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w przestrzeni społecznego wsparcia ; Niepełnosprawność intelektualna - dylematy terminologiczne w świetle wielowymiarowości ludzkiego funkcjonowania. Propozycje Amerykańskiego Stowarzyszenia ds. Niepełnosprawności Intelektualnych i Rozwojowych oraz Światowej Organizacji Zdrowia ; Znaczenie rodziny w powstawaniu zaburzeń intelektualnych.
600 1 9 %a Kosakowski, Czesław %d (1940-2021)
600 1 9 %a Fromm, Erich %d (1900-1980). %t Art of loving
600 1 9 %a Grzegorzewska, Maria %d (1888-1967)
600 1 9 %a Case, Robbie %d (1944- )
600 1 9 %a Bandura, Albert %d (1925-2021)
600 1 9 %a Sokolânskij, Ivan Afanas'evič %d (1889-1960)
600 1 9 %a Wygotski, Lew %d (1896-1934)
650 9 %a Pedagogika specjalna
650 9 %a Edukacja włączająca
650 9 %a Chorzy w stanach terminalnych
650 9 %a Dziecko z trudnościami w uczeniu się
650 9 %a Dysleksja i dysgrafia
650 9 %a Pedagogika społeczna %x a nierówności społeczne
650 9 %a Pedagodzy specjalni
650 9 %a Wzór osobowy
650 9 %a Surdopedagogika
650 9 %a Głuchoniewidomi
650 9 %a Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
650 9 %a Wychowanie w rodzinie
650 9 %a Twórczość osób chorych i z niepełnosprawnością
650 9 %a Dziecko autystyczne
650 9 %a Nauczanie
650 9 %a Dziecko z niepełnosprawnością
650 9 %a Niepowodzenia szkolne
650 9 %a Rodzina
650 9 %a Dziecko głuche
650 9 %a Język dziecka
655 9 %a Księga pamiątkowa
658 %a Kultura i sztuka
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Etnologia i antropologia kulturowa
658 %a Socjologia i społeczeństwo
658 %a Językoznawstwo
700 1 # %a Przybyliński, Sławomir. %e Redaktor
710 2 # %a Uniwersytet Warmińsko-Mazurski (Olsztyn). %b Wydawnictwo. %4 pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222400138414 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 9788372996589

Zawiera m.in.: Rodzice jako animatorzy w życiu dziecka z niepełnosprawnością ; Przemiany w postrzeganiu osób z uszkodzonym słuchem i ich wpływ na obraz współczesnej surdopedagogiki ; O miłości Ericha Fromma w kontekście troski i opieki nad umierającym ; Włączanie (inkluzja) jako normalizacja systemu edukacji i opieki nad osobami niepełnosprawnymi ; Rodzina jako środowisko wsparcia uczniów z trudnościami w uczeniu się ; Aktualne podejścia w pedagogice osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Rodzice wobec diagnozy i rehabilitacji dziecka z wadą słuchu ; Poczucie sprawczości i sprawczość ucznia niepełnosprawnego intelektualnie w procesie kształcenia ogólnego - dwie drogi ; Dysleksja rozwojowa - dylematy definicyjne ; Studenci i profesorowie w systemie szkolnictwa wyższego - model kariery akademickiej ; Ciągłość oddziaływań pedagogicznych w procesie wspomagania rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych jako warunek realizacji idei edukacji włączającej ; Pedagogika społeczna wobec nierówności i podziałów społecznych ; Pedagog specjalny - myśli i poglądy Marii Grzegorzewskiej współcześnie odczytane ; Teoretyczne i empiryczne problemy pedagogiki specjalnej - zarys obszarów badawczych ; Twórczość jako forma wyrażania siebie przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną ; Edukacyjne implikacje koncepcji Lwa S. Wygotskiego, Robbiego Case'a i Alberta Bandury w pracy z dziećmi o odmiennym profilu rozwoju ; Nowatorskie działania terapeutyczno-edukacyjne na rzecz osób z autyzmem ; Co to znaczy być pedagogiem specjalnym? Rozważania w kontekście przemian życia społecznego ; W poszukiwaniu potencjału uprawiania pedagogiki specjalnej - perspektywa naukoznawcza i metodologiczna ; Prawo dziecka głuchego do własnego języka - kontrowersje w surdopedagogice ; Wymiary współczesnej surdopedagogiki ; Wrodzona głuchoślepota a pozyskiwanie autonomii przez jednostkę głuchoniewidomą w świetle poglądów Iwana Afanasjewicza Sokolańskiego ; Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w przestrzeni społecznego wsparcia ; Niepełnosprawność intelektualna - dylematy terminologiczne w świetle wielowymiarowości ludzkiego funkcjonowania. Propozycje Amerykańskiego Stowarzyszenia ds. Niepełnosprawności Intelektualnych i Rozwojowych oraz Światowej Organizacji Zdrowia ; Znaczenie rodziny w powstawaniu zaburzeń intelektualnych.

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 170135
Sygnatura:
W 170135 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny
Nr inwentarza:
KG 177673
Sygnatura:
W 177673 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz