Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

[Wartości, postawy. Płyta 1] [Film] : [dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych]

Tytuł pełny:
[Wartości, postawy. Płyta 1] [Film] : [dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych]
Rok wydania:
sporz. 2008
(Telewizja Polska)
Wydawca:
Olsztyn : nagr. własne W-MBP
Opis fizyczny:
1 płyta wiz. (VCD) (230 min) : dźw., kolor. ; 12 cm
Zawiera:
Moralność
Wartości : dobro i zło, sens życia
Bezinteresowny czy frajer?
Życzliwość
Moja przyszłość
Autorytety
Wolność i anonimowe autorytety
Autorytety i idole
Bohater naszych czasów
Czy żyjemy w czasach ostatecznych
Eutanazja
Zawartość:
Zawiera filmy: MORALNOŚĆ (20 min; z cyklu Normalnie jak w domu; co to znaczy moralność, prawo naturalne i moralne, kodeks moralny; jak postąpić w przypadku kradzieży w klasie, wizyta w Policyjnej Izbie Dziecka i rozmowa nt. osób tam trafiających. WARTOŚCI : DOBRO I ZŁO, SENS ŻYCIA (16 min; z cyklu Rozmowy z młodzieżą o życiu; propozycja zajęć jak rozmawiać z młodzieżą o wartościach, stwarzająca okazję do określenia własnego stosunku do fundamentalnych wartości i mająca pomóc w rozumieniu wartości życia własnego i cudzego oraz kształtowania jego sensu). BEZINTERESOWNY CZY FRAJER? (8 min; z cyklu Rozmowy z młodzieżą o życiu (scenki w wykonaniu młodzieży, które ujawniają sposób widzenia oraz atrybuty przypisywane osobom bezinteresownym i frajerom, wyższość altruizmu nad egoizmem). ŻYCZLIWOŚĆ (27 min; z cyklu Rozmowy z młodzieżą o życiu; ćwiczenia i inscen. dramowe w wykonaniu dziewcząt z Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego ujawniają takie uczucia jak przyjaźń, szczęście, życzliwość, miłość, samotność, rozpacz). MOJA PRZYSZŁOŚĆ (18 min; z cyklu Normalnie jak w domu; młodzi ludzie snując plany na przyszłość zastanawiają się co od nich zależy, czy sami mogą kształtować swoją przyszłość, czy marzenia są motorem do działania czy ucieczką od rzeczywistości, idol i autorytet). AUTORYTETY (20 min; z cyklu My dorośli; w jakim stopniu poglądy innych ludzi mają wpływ na nasz system wartości, czy istnieją jeszcze osobowości przekazujące wartości, na których można zbudować swój sposób widzenia świata - program studyjny z udziałem młodzieży). WOLNOŚĆ I ANONIMOWE AUTORYTETY (23 min; z cyklu Fronda; czy autorytety są konieczne i dlaczego, anonimowe autorytety: reklama, opinia publiczna, media, grupy rówieśnicze; zjawisko zerwania z tradycją, charakterystyka osób wewnątrz- i zewnątrzsterownych, autorytety gwiazd filmu i muzyki, pęd za modą, techniki manipulowania opinią publiczną, mechaniczny konformizm ucieczką od wolności, znaczenie reklamy w kreowaniu współczesnego społeczeństwa). AUTORYTETY I IDOLE (23 min; z cyklu Dzieci i ryby ...; słownikowe definicje i jak rozumie je młodzież zgromadzona w studio, kto może być autorytetem, moda na idoli i rola mediów w ich lansowaniu, czy w mediach zacierają się różnice między tymi pojęciami na przykł. papieża). BOHATER NASZYCH CZASÓW (26 min; z cyklu Fronda; jakie wartości przedstawiał bohater czy idol w latach 60., a jakie współczesny, jakiego bohatera kreują media). CZY ŻYJEMY W CZASACH OSTATECZNYCH (24 min; z cyklu Fronda; nastroje schyłkowe w przeszłości i pod koniec XX w., perspektywy naszego wieku: wojna nuklearna, zagrożenia ekologiczne, AIDS, manipulacja genami itp.; kryzys cywilizacji, utrata tożsamości, sensu życia, rozkład tradycyjnych wartości, co to jest czas ostateczny, Biblia o czasie końcowym). EUTANAZJA (25 min; z cyklu Kontrowersje; argumenty "za" i "przeciw", aspekty prawne, religijne, etyczne, medyczne)
Uwagi:
Tyt. wspólny nadany przez katalogującego
Płyta niekomercyjna. Źródło nagrania: filmy na kasecie wideo ze zbioru W-MBP. Podstawa prawna: Art. 28 Ustawy o prawie autorskim
Temat:
Postawy
Etyka
Kradzież
Światopogląd
Wychowanie moralne
Wychowanie do wartości
Edukacja filozoficzna
Filozofia
Sens życia
Dobro
Zło
Altruizm
Egoizm
Życzliwość
Autorytet
Eutanazja
Śmierć
Samorealizacja
Aspiracje
Wychowawstwo
Wychowanie obywatelskie
Kultura masowa
Środki masowego przekazu
Gimnazja
Godzina wychowawcza
Szkoły ponadgimnazjalne
Wartość
Młodzież
Wychowanie
Idol
Filozofia i etyka
Kultura i sztuka
Media i komunikacja społeczna
Edukacja i pedagogika
Gatunek / Forma:
Filmy i seriale
Film edukacyjny
Film
propozycja biblioteki
LDR 05795cgm#a2200769#i#4500
001 3222400304600
003 OLSZT 005
005 20240215200102.1
007 vd#cvaizs
008 080708s2008####pl#####g######|###vlpol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %w 0. %a pol
245 0 0 %a [Wartości, postawy. %n Płyta 1] %h [Film] : %b [dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych].
260 %a Olsztyn : %b nagr. własne W-MBP, %c sporz. 2008 %g (Telewizja Polska).
300 %a 1 płyta wiz. (VCD) (230 min) : %b dźw., kolor. ; %c 12 cm.
380 %a Filmy i seriale
500 %a Tyt. wspólny nadany przez katalogującego.
505 8 %a Zawiera filmy: MORALNOŚĆ (20 min; z cyklu Normalnie jak w domu; co to znaczy moralność, prawo naturalne i moralne, kodeks moralny; jak postąpić w przypadku kradzieży w klasie, wizyta w Policyjnej Izbie Dziecka i rozmowa nt. osób tam trafiających. WARTOŚCI : DOBRO I ZŁO, SENS ŻYCIA (16 min; z cyklu Rozmowy z młodzieżą o życiu; propozycja zajęć jak rozmawiać z młodzieżą o wartościach, stwarzająca okazję do określenia własnego stosunku do fundamentalnych wartości i mająca pomóc w rozumieniu wartości życia własnego i cudzego oraz kształtowania jego sensu). BEZINTERESOWNY CZY FRAJER? (8 min; z cyklu Rozmowy z młodzieżą o życiu (scenki w wykonaniu młodzieży, które ujawniają sposób widzenia oraz atrybuty przypisywane osobom bezinteresownym i frajerom, wyższość altruizmu nad egoizmem). ŻYCZLIWOŚĆ (27 min; z cyklu Rozmowy z młodzieżą o życiu; ćwiczenia i inscen. dramowe w wykonaniu dziewcząt z Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego ujawniają takie uczucia jak przyjaźń, szczęście, życzliwość, miłość, samotność, rozpacz). MOJA PRZYSZŁOŚĆ (18 min; z cyklu Normalnie jak w domu; młodzi ludzie snując plany na przyszłość zastanawiają się co od nich zależy, czy sami mogą kształtować swoją przyszłość, czy marzenia są motorem do działania czy ucieczką od rzeczywistości, idol i autorytet). AUTORYTETY (20 min; z cyklu My dorośli; w jakim stopniu poglądy innych ludzi mają wpływ na nasz system wartości, czy istnieją jeszcze osobowości przekazujące wartości, na których można zbudować swój sposób widzenia świata - program studyjny z udziałem młodzieży). WOLNOŚĆ I ANONIMOWE AUTORYTETY (23 min; z cyklu Fronda; czy autorytety są konieczne i dlaczego, anonimowe autorytety: reklama, opinia publiczna, media, grupy rówieśnicze; zjawisko zerwania z tradycją, charakterystyka osób wewnątrz- i zewnątrzsterownych, autorytety gwiazd filmu i muzyki, pęd za modą, techniki manipulowania opinią publiczną, mechaniczny konformizm ucieczką od wolności, znaczenie reklamy w kreowaniu współczesnego społeczeństwa). AUTORYTETY I IDOLE (23 min; z cyklu Dzieci i ryby ...; słownikowe definicje i jak rozumie je młodzież zgromadzona w studio, kto może być autorytetem, moda na idoli i rola mediów w ich lansowaniu, czy w mediach zacierają się różnice między tymi pojęciami na przykł. papieża). BOHATER NASZYCH CZASÓW (26 min; z cyklu Fronda; jakie wartości przedstawiał bohater czy idol w latach 60., a jakie współczesny, jakiego bohatera kreują media). CZY ŻYJEMY W CZASACH OSTATECZNYCH (24 min; z cyklu Fronda; nastroje schyłkowe w przeszłości i pod koniec XX w., perspektywy naszego wieku: wojna nuklearna, zagrożenia ekologiczne, AIDS, manipulacja genami itp.; kryzys cywilizacji, utrata tożsamości, sensu życia, rozkład tradycyjnych wartości, co to jest czas ostateczny, Biblia o czasie końcowym). EUTANAZJA (25 min; z cyklu Kontrowersje; argumenty "za" i "przeciw", aspekty prawne, religijne, etyczne, medyczne).
530 8 %a Płyta niekomercyjna. Źródło nagrania: filmy na kasecie wideo ze zbioru W-MBP. Podstawa prawna: Art. 28 Ustawy o prawie autorskim.
650 9 %a Postawy
650 9 %a Etyka
650 9 %a Kradzież
650 9 %a Światopogląd
650 9 %a Wychowanie moralne
650 9 %a Wychowanie do wartości
650 9 %a Edukacja filozoficzna
650 9 %a Filozofia
650 9 %a Sens życia
650 9 %a Dobro
650 9 %a Zło
650 9 %a Altruizm
650 9 %a Egoizm
650 9 %a Życzliwość
650 9 %a Autorytet
650 9 %a Eutanazja
650 9 %a Śmierć
650 9 %a Samorealizacja
650 9 %a Aspiracje
650 9 %a Wychowawstwo
650 9 %a Wychowanie obywatelskie
650 9 %a Kultura masowa
650 9 %a Środki masowego przekazu
650 9 %a Gimnazja
650 9 %a Godzina wychowawcza
650 9 %a Szkoły ponadgimnazjalne
650 9 %a Wartość
650 9 %a Młodzież
650 9 %a Wychowanie
653 2 0 %a Idol
655 9 %a Film edukacyjny
658 %a Filozofia i etyka
658 %a Kultura i sztuka
658 %a Media i komunikacja społeczna
658 %a Edukacja i pedagogika
740 0 2 %a Moralność
740 0 2 %a Wartości : dobro i zło, sens życia
740 0 2 %a Bezinteresowny czy frajer?
740 0 2 %a Życzliwość
740 0 2 %a Moja przyszłość
740 0 2 %a Autorytety
740 0 2 %a Wolność i anonimowe autorytety
740 0 2 %a Autorytety i idole
740 0 2 %a Bohater naszych czasów
740 0 2 %a Czy żyjemy w czasach ostatecznych
740 0 2 %a Eutanazja
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222400304600 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
CDV 689
Sygnatura:
ZS CDV 689 Zbiory Specjalne
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny
Nr inwentarza:
CDV 690
Sygnatura:
ZS CDV 690 Zbiory Specjalne
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz