Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozmowy z młodzieżą o życiu [Film] : [zajęcia wychowawcze i psychoedukacyjne z zastosowaniem aktywnych metod i technik pracy w grupie : dla pedagogów, wychowawców, nauczycieli i młodzieży]

Tytuł pełny:
Rozmowy z młodzieżą o życiu [Film] : [zajęcia wychowawcze i psychoedukacyjne z zastosowaniem aktywnych metod i technik pracy w grupie : dla pedagogów, wychowawców, nauczycieli i młodzieży] / realiz. Henryk Konieczny, Barbara Puszczewicz
Rok wydania:
sporz. 2010
(Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, 1996)
Wydawca:
Olsztyn : nagr. własne W-MBP
Opis fizyczny:
1 płyta wiz. (VCD) (130 min) : dźw., kolor. ; 12 cm + Poradnik metodyczny / Joanna Szymańska, Jan Tatarowicz. 48 s. ; 21 cm
Zawiera:
Poznawanie siebie
Wartości : dobro i zło, sens życia
Bezinteresowny czy frajer?
Życzliwość
Przyjaźń, miłość, seks
Poczęcie życia : inicjacja seksualna, uczennica w ciąży
Rodzina : nasz dom rodzinny
Zawartość:
Zawiera filmy: POZNAWANIE SIEBIE (15 min; samoopisy metaforyczne - propozycja do konwersacji z młodzieżą inspirująca do refleksji nad sobą o własnych cechach i jak nas widzą inni, do otwartości i szczerości w mówieniu o sobie tj. autoprezentacji) ; WARTOŚCI : DOBRO I ZŁO, SENS ŻYCIA (16 min; propozycja zajęć jak rozmawiać z młodzieżą o wartościach, stwarzająca okazję do określenia własnego stosunku do fundamentalnych wartości i mająca pomóc w rozumieniu wartości życia własnego i cudzego oraz kształtowania jego sensu) ; BEZINTERESOWNY CZY FRAJER? (8 min; scenki w wykonaniu młodzieży, które ujawniają sposób widzenia oraz atrybuty przypisywane osobom bezinteresownym i frajerom, wyższość altruizmu nad egoizmem) ; ŻYCZLIWOŚĆ (27 min; ćwiczenia i inscen. dramowe w wykonaniu dziewcząt z Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego ujawniają takie uczucia jak przyjaźń, szczęście, życzliwość, miłość, samotność, rozpacz) ; PRZYJAŹŃ, MIŁOŚĆ, SEKS (28 min; wzajemne oczekiwania - ankieta "Mój wymarzony chłopak-dziewczyna", jakie zachowania wzbudzają zainteresowanie u płci przeciwnej, rozpoczęcie życia seksualnego, różnice w oczekiwaniach i seksualności płci) ; POCZĘCIE ŻYCIA : INICJACJA SEKSUALNA, UCZENNICA W CIĄŻY (15 min; przyczyny wczesnego podejmowania współżycia, rozmowa z 18-latką w ciąży, kto i w jaki sposób może pomóc nastolatce - ćwiczenie, w którym uczniowie doradzają wcielając się w role rodzica, lekarza, nauczyciela i księdza) ; RODZINA : NASZ DOM RODZINNY (15 min; scenki uświadamiają wartości rodzinne i jak powinny wyglądać prawidłowo wypełniane role w rodzinie)
Uwagi:
Płyta niekomercyjna. Źródło nagrania: filmy na kasecie wideo ze zbioru W-MBP. Podstawa prawna: Art. 28 Ustawy o prawie autorskim
Temat:
Psychoedukacja
Psychodrama
Metody wychowawcze
Praca zespołowa
Młodzież - rozwój psychofizyczny
Wychowanie do wartości
Osobowość
Samopoznanie
Samopostrzeganie
Postawy
Etyka
Wychowanie moralne
Edukacja filozoficzna
Filozofia
Sens życia
Dobro
Zło
Egoizm
Życzliwość
Altruizm
Miłość
Płeć
Macierzyństwo
Młodociane matki
Życie seksualne
Rodzina
Wychowanie w rodzinie
Wychowawstwo
Drama (pedagogika)
Wychowanie
Gimnazja
Godzina wychowawcza
Szkoły ponadgimnazjalne
Przysposobienie do życia w rodzinie
Wartość
Młodzież
Seksualność
Uczniowie
Lekcja pokazowa
Edukacja i pedagogika
Etnologia i antropologia kulturowa
Socjologia i społeczeństwo
Filozofia i etyka
Medycyna i zdrowie
Psychologia
Gatunek / Forma:
Filmy i seriale
Film edukacyjny
Film
propozycja biblioteki
LDR 05874cgm#a2200853#i#4500
001 3222400309295
003 OLSZT 005
005 20240215200105.6
007 vd#cvaizs
008 101201s2008####pl#####g######|###vlpol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %w 0. %a pol
245 0 0 %a Rozmowy z młodzieżą o życiu %h [Film] : %b [zajęcia wychowawcze i psychoedukacyjne z zastosowaniem aktywnych metod i technik pracy w grupie : dla pedagogów, wychowawców, nauczycieli i młodzieży] / %c realiz. Henryk Konieczny, Barbara Puszczewicz.
260 %a Olsztyn : %b nagr. własne W-MBP, %c sporz. 2010 %g (Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, 1996).
300 %a 1 płyta wiz. (VCD) (130 min) : %b dźw., kolor. ; %c 12 cm + %e Poradnik metodyczny / Joanna Szymańska, Jan Tatarowicz. 48 s. ; 21 cm
380 %a Filmy i seriale
505 8 %a Zawiera filmy: POZNAWANIE SIEBIE (15 min; samoopisy metaforyczne - propozycja do konwersacji z młodzieżą inspirująca do refleksji nad sobą o własnych cechach i jak nas widzą inni, do otwartości i szczerości w mówieniu o sobie tj. autoprezentacji) ; WARTOŚCI : DOBRO I ZŁO, SENS ŻYCIA (16 min; propozycja zajęć jak rozmawiać z młodzieżą o wartościach, stwarzająca okazję do określenia własnego stosunku do fundamentalnych wartości i mająca pomóc w rozumieniu wartości życia własnego i cudzego oraz kształtowania jego sensu) ; BEZINTERESOWNY CZY FRAJER? (8 min; scenki w wykonaniu młodzieży, które ujawniają sposób widzenia oraz atrybuty przypisywane osobom bezinteresownym i frajerom, wyższość altruizmu nad egoizmem) ; ŻYCZLIWOŚĆ (27 min; ćwiczenia i inscen. dramowe w wykonaniu dziewcząt z Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego ujawniają takie uczucia jak przyjaźń, szczęście, życzliwość, miłość, samotność, rozpacz) ; PRZYJAŹŃ, MIŁOŚĆ, SEKS (28 min; wzajemne oczekiwania - ankieta "Mój wymarzony chłopak-dziewczyna", jakie zachowania wzbudzają zainteresowanie u płci przeciwnej, rozpoczęcie życia seksualnego, różnice w oczekiwaniach i seksualności płci) ; POCZĘCIE ŻYCIA : INICJACJA SEKSUALNA, UCZENNICA W CIĄŻY (15 min; przyczyny wczesnego podejmowania współżycia, rozmowa z 18-latką w ciąży, kto i w jaki sposób może pomóc nastolatce - ćwiczenie, w którym uczniowie doradzają wcielając się w role rodzica, lekarza, nauczyciela i księdza) ; RODZINA : NASZ DOM RODZINNY (15 min; scenki uświadamiają wartości rodzinne i jak powinny wyglądać prawidłowo wypełniane role w rodzinie).
520 8 %a Zaproponowane formy, takie jak scenki improwizowane-dramowe, praca w grupach, analiza przypadków - do wykorzystania w projektowaniu własnych zajęć autorskich lub jako inspiracja do dyskusji z młodzieżą przez porównanie opinii "bohaterów" filmowych z własnymi. Zajęcia zrealizowano na podst. zmodyfikowanych scenariuszy - konspektów lekcji zamieszczonych w kwartalniku "Drama" 1994-96. Poradnik zawiera opis treści filmów wraz z komentarzem metodycznym oraz konspekty zajęć dla młodzieży w wieku 13-17 lat.
530 8 %a Płyta niekomercyjna. Źródło nagrania: filmy na kasecie wideo ze zbioru W-MBP. Podstawa prawna: Art. 28 Ustawy o prawie autorskim.
650 9 %a Psychoedukacja
650 9 %a Psychodrama
650 9 %a Metody wychowawcze
650 9 %a Praca zespołowa
650 9 %a Młodzież %x rozwój psychofizyczny
650 9 %a Wychowanie do wartości
650 9 %a Osobowość
650 9 %a Samopoznanie
650 9 %a Samopostrzeganie
650 9 %a Postawy
650 9 %a Etyka
650 9 %a Wychowanie moralne
650 9 %a Edukacja filozoficzna
650 9 %a Filozofia
650 9 %a Sens życia
650 9 %a Dobro
650 9 %a Zło
650 9 %a Egoizm
650 9 %a Życzliwość
650 9 %a Altruizm
650 9 %a Miłość
650 9 %a Płeć
650 9 %a Macierzyństwo
650 9 %a Młodociane matki
650 9 %a Życie seksualne
650 9 %a Rodzina
650 9 %a Wychowanie w rodzinie
650 9 %a Wychowawstwo
650 9 %a Drama (pedagogika)
650 9 %a Wychowanie
650 9 %a Gimnazja
650 9 %a Godzina wychowawcza
650 9 %a Szkoły ponadgimnazjalne
650 9 %a Przysposobienie do życia w rodzinie
650 9 %a Wartość
650 9 %a Młodzież
650 9 %a Seksualność
650 9 %a Uczniowie
653 # 0 %a Lekcja pokazowa
655 9 %a Film edukacyjny
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Etnologia i antropologia kulturowa
658 %a Socjologia i społeczeństwo
658 %a Filozofia i etyka
658 %a Medycyna i zdrowie
658 %a Psychologia
740 0 2 %a Poznawanie siebie
740 0 2 %a Wartości : dobro i zło, sens życia
740 0 2 %a Bezinteresowny czy frajer?
740 0 2 %a Życzliwość
740 0 2 %a Przyjaźń, miłość, seks
740 0 2 %a Poczęcie życia : inicjacja seksualna, uczennica w ciąży
740 0 2 %a Rodzina : nasz dom rodzinny
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222400309295 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Zaproponowane formy, takie jak scenki improwizowane-dramowe, praca w grupach, analiza przypadków - do wykorzystania w projektowaniu własnych zajęć autorskich lub jako inspiracja do dyskusji z młodzieżą przez porównanie opinii "bohaterów" filmowych z własnymi. Zajęcia zrealizowano na podst. zmodyfikowanych scenariuszy - konspektów lekcji zamieszczonych w kwartalniku "Drama" 1994-96. Poradnik zawiera opis treści filmów wraz z komentarzem metodycznym oraz konspekty zajęć dla młodzieży w wieku 13-17 lat.

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
CDV 2175
Sygnatura:
ZS CDV 2175 Zbiory Specjalne
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny
Nr inwentarza:
CDV 2176
Sygnatura:
ZS CDV 2176 Zbiory Specjalne
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz