Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Podstawowe problemy współczesnej metodyki literatury : (wprowadzenie do metodyki literatury)

Autorzy:
Lausz, Karol (1909-1987)
Tytuł pełny:
Podstawowe problemy współczesnej metodyki literatury : (wprowadzenie do metodyki literatury) / Karol Lausz
Rok wydania:
1970
Wydawca:
Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe
Opis fizyczny:
298 s. ; 21 cm
Uwagi:
Bibliogr
Temat:
Literatura
Nauczanie
Edukacja i pedagogika
Literaturoznawstwo
Gatunek / Forma:
Książki
Współtwórcy:
Państwowe Wydawnictwo Naukowe (1951-1992). Wydawca
Książka
propozycja biblioteki
LDR 01968cam#a22002771i#4500
001 3222500485966
003 OLSZT 005
005 20240125114108.2
008 140113s1970####pl#||||g#||||||||#||pol#d
035 %a zz2004904571
035 %a (NUKAT)vtls000265020
040 %a GD U/MZ %c GD U/MZ %d GD U/MZ %d GD U/ISSs %e PNN %d OLSZT 005 %d OLSZT 005
100 1 %a Lausz, Karol %d (1909-1987).
245 0 0 %a Podstawowe problemy współczesnej metodyki literatury : %b (wprowadzenie do metodyki literatury) / %c Karol Lausz.
260 %a Warszawa : %b Państwowe Wydawnictwo Naukowe, %c 1970.
300 %a 298 s. ; %c 21 cm.
380 %a Książki
504 %a Bibliogr.
520 8 %a Autor przedstawia zagadnienia teoretyczne metodyki literatury: zakres przedmiotu zwanego językiem polskim, autonomiczne zasady nauczania literatury, szczegółowe metody nauczania literatury (metody podające, poszukujące, np. heurystyczna i problemowa, metody nauczania przez działanie i przeżywanie), koncepcje nauczania literatury (językowo-literacka, dedukcyjna, historycznoliteracka indukcyjno-dedukcyjna, monograficzna, antyszkolarska, psychologiczna, kulturoznawcza), metody szkolnej analizy (rozbioru) dzieła literackiego (typolektoralna, filologiczna, objaśnieniowa - egzegeza, interpretacyjna, intuicyjna, impresyjna, analizy heurystycznej, dyskusyjna, sądu literackiego, zagadnieniowa, rozbioru dokumentacyjnego, analizy recytacyjnej), poglądowość w nauczaniu literatury.
650 9 %a Literatura
650 9 %a Nauczanie
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Literaturoznawstwo
710 2 # %a Państwowe Wydawnictwo Naukowe (1951-1992). %4 pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222500485966 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Autor przedstawia zagadnienia teoretyczne metodyki literatury: zakres przedmiotu zwanego językiem polskim, autonomiczne zasady nauczania literatury, szczegółowe metody nauczania literatury (metody podające, poszukujące, np. heurystyczna i problemowa, metody nauczania przez działanie i przeżywanie), koncepcje nauczania literatury (językowo-literacka, dedukcyjna, historycznoliteracka indukcyjno-dedukcyjna, monograficzna, antyszkolarska, psychologiczna, kulturoznawcza), metody szkolnej analizy (rozbioru) dzieła literackiego (typolektoralna, filologiczna, objaśnieniowa - egzegeza, interpretacyjna, intuicyjna, impresyjna, analizy heurystycznej, dyskusyjna, sądu literackiego, zagadnieniowa, rozbioru dokumentacyjnego, analizy recytacyjnej), poglądowość w nauczaniu literatury.

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 53586
Sygnatura:
W 53586 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny
Nr inwentarza:
KG 53587
Sygnatura:
W 53587 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz