Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja dorosłych

Autorzy:
Demetrio, Duccio (1945- )
Tytuł pełny:
Edukacja dorosłych / Duccio Demetrio ; przeł. Anna Górka
Rok wydania:
2006
Szukaj w:
Pedagogika. T. 3, Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej, s. 113-235
Temat:
Oświata dorosłych
Dorosłość
Gatunek / Forma:
Artykuły
Współtwórcy:
Górka, Anna. Tłumacz
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 03281caa#a2200253#i#4500
001 3222500516398
003 OLSZT 005
005 20240125114113.8
008 141106s2006####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %h ita
100 1 %a Demetrio, Duccio %d (1945- ).
245 1 0 %a Edukacja dorosłych / %c Duccio Demetrio ; przeł. Anna Górka.
260 # %c 2006.
380 %a Artykuły
520 8 %a <br>- <b>Wprowadzenie metodologiczne</b> - mapa: heurystyczna, historyczno-hermeneutyczna, technologiczna, ujawnianie sensu ukrytego (anagoge)<br>- <b>Edukacja dorosłych w teorii kształcenia</b> - oświata dorosłych, pojęcie dorosłości w naukach empirycznych (Erich H. Erikson, Daniel Levinson, badania społeczne, nowe formy generatywności i uczuciowości, wybory zawodowe, fazy dorosłości, marzenie jako czynnik samokształceniowy, obszary wartości podstawowych, androgynia i autorefleksyjność, nowe psychologie)<br>- <b>Edukacja dorosłych w mitach, symbolach i religiach</b> - sugestie mityczne i symboliczne (misteria inicjacyjne, dorosły w micie, dorosły bohater, podróż, obcy, wędrowanie, dorosły wieloraki, od idei mitu do pojęcia archetypu, odrodzenie jako efekt transformacji, mitologia miejscem pytań egzystencjalnych), religie wobec pojęcia dorosłości (dorosły w judaizmie i chrześcijaństwie,
520 8 %a gnostycy, nawrócenie, skrucha, pedagog dorosłych w chrześcijaństwie, powrót dorosłego do dzieciństwa, hinduizm wedyjski i dorosłe Ja, buddyzm, zen, taoizm, konfucjanizm, islam, sufizm)<br>- <b>Edukacja dorosłych a historia myśli ludzkiej</b> - humanistyczne podejście do podmiotowości w kulturze zachodniej i wschodniej, egzystencjalizm, wymiar emancypacyjny, Komeński, edukacja ludowa i robotnicza, dorosły w utopii: między postępem a walką klas, dorosły jako wychowawca dorosłych, andragogika, edukacja dorosłych a antyautokratyzm, edukacja dorosłych a rozwój jednostki, dorosły w New Age, <br>- <b>Aspekt technologiczny</b> - edukacja dorosłych w praktyce: techniki dramaturgiczne, techniki kaznodziejskie: sugestia, uwodzenie i manipulacja, magia, ascetyzm, wróżenie, onirologia, medytacja, introspekcja, joga, modlitwa, pielgrzymka, spowiedź,
520 8 %a autobiografia, technologie osobiste w funkcji troski o siebie<br>- <b>Tematy i problemy współczesnej edukacji</b> - różnice płci, feminizm, grupy samoświadomościowe, męskość, edukacjia do płci i roli rodziców, przechodzenie do starości, uniwersytety trzeciego wieku, alfabetyzacja.
650 9 %a Oświata dorosłych
650 9 %a Dorosłość
700 1 # %a Górka, Anna. %e Tłumacz
773 0 # %i // W: %t Pedagogika. T. 3, Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej, %g s. 113-235 %w (OLSZT 005)3222400204399 %z ISBN 8374890231
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222500516398 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC


- Wprowadzenie metodologiczne - mapa: heurystyczna, historyczno-hermeneutyczna, technologiczna, ujawnianie sensu ukrytego (anagoge)
- Edukacja dorosłych w teorii kształcenia - oświata dorosłych, pojęcie dorosłości w naukach empirycznych (Erich H. Erikson, Daniel Levinson, badania społeczne, nowe formy generatywności i uczuciowości, wybory zawodowe, fazy dorosłości, marzenie jako czynnik samokształceniowy, obszary wartości podstawowych, androgynia i autorefleksyjność, nowe psychologie)
- Edukacja dorosłych w mitach, symbolach i religiach - sugestie mityczne i symboliczne (misteria inicjacyjne, dorosły w micie, dorosły bohater, podróż, obcy, wędrowanie, dorosły wieloraki, od idei mitu do pojęcia archetypu, odrodzenie jako efekt transformacji, mitologia miejscem pytań egzystencjalnych), religie wobec pojęcia dorosłości (dorosły w judaizmie i chrześcijaństwie,

gnostycy, nawrócenie, skrucha, pedagog dorosłych w chrześcijaństwie, powrót dorosłego do dzieciństwa, hinduizm wedyjski i dorosłe Ja, buddyzm, zen, taoizm, konfucjanizm, islam, sufizm)
- Edukacja dorosłych a historia myśli ludzkiej - humanistyczne podejście do podmiotowości w kulturze zachodniej i wschodniej, egzystencjalizm, wymiar emancypacyjny, Komeński, edukacja ludowa i robotnicza, dorosły w utopii: między postępem a walką klas, dorosły jako wychowawca dorosłych, andragogika, edukacja dorosłych a antyautokratyzm, edukacja dorosłych a rozwój jednostki, dorosły w New Age,
- Aspekt technologiczny - edukacja dorosłych w praktyce: techniki dramaturgiczne, techniki kaznodziejskie: sugestia, uwodzenie i manipulacja, magia, ascetyzm, wróżenie, onirologia, medytacja, introspekcja, joga, modlitwa, pielgrzymka, spowiedź,

autobiografia, technologie osobiste w funkcji troski o siebie
- Tematy i problemy współczesnej edukacji - różnice płci, feminizm, grupy samoświadomościowe, męskość, edukacjia do płci i roli rodziców, przechodzenie do starości, uniwersytety trzeciego wieku, alfabetyzacja.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz