%a <br>- <b>Wprowadzenie metodologiczne</b> - mapa: heurystyczna, historyczno-hermeneutyczna, technologiczna, ujawnianie sensu ukrytego (anagoge)<br>- <b>Edukacja dorosłych w teorii kształcenia</b> - oświata dorosłych, pojęcie dorosłości w naukach empirycznych (Erich H. Erikson, Daniel Levinson, badania społeczne, nowe formy generatywności i uczuciowości, wybory zawodowe, fazy dorosłości, marzenie jako czynnik samokształceniowy, obszary wartości podstawowych, androgynia i autorefleksyjność, nowe psychologie)<br>- <b>Edukacja dorosłych w mitach, symbolach i religiach</b> - sugestie mityczne i symboliczne (misteria inicjacyjne, dorosły w micie, dorosły bohater, podróż, obcy, wędrowanie, dorosły wieloraki, od idei mitu do pojęcia archetypu, odrodzenie jako efekt transformacji, mitologia miejscem pytań egzystencjalnych), religie wobec pojęcia dorosłości (dorosły w judaizmie i chrześcijaństwie,
520
8
%a gnostycy, nawrócenie, skrucha, pedagog dorosłych w chrześcijaństwie, powrót dorosłego do dzieciństwa, hinduizm wedyjski i dorosłe Ja, buddyzm, zen, taoizm, konfucjanizm, islam, sufizm)<br>- <b>Edukacja dorosłych a historia myśli ludzkiej</b> - humanistyczne podejście do podmiotowości w kulturze zachodniej i wschodniej, egzystencjalizm, wymiar emancypacyjny, Komeński, edukacja ludowa i robotnicza, dorosły w utopii: między postępem a walką klas, dorosły jako wychowawca dorosłych, andragogika, edukacja dorosłych a antyautokratyzm, edukacja dorosłych a rozwój jednostki, dorosły w New Age, <br>- <b>Aspekt technologiczny</b> - edukacja dorosłych w praktyce: techniki dramaturgiczne, techniki kaznodziejskie: sugestia, uwodzenie i manipulacja, magia, ascetyzm, wróżenie, onirologia, medytacja, introspekcja, joga, modlitwa, pielgrzymka, spowiedź,
520
8
%a autobiografia, technologie osobiste w funkcji troski o siebie<br>- <b>Tematy i problemy współczesnej edukacji</b> - różnice płci, feminizm, grupy samoświadomościowe, męskość, edukacjia do płci i roli rodziców, przechodzenie do starości, uniwersytety trzeciego wieku, alfabetyzacja.
650
9
%a Oświata dorosłych
650
9
%a Dorosłość
700
1
#
%a Górka, Anna. %e Tłumacz
773
0
#
%i // W: %t Pedagogika. T. 3, Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej, %g s. 113-235 %w (OLSZT 005)3222400204399 %z ISBN 8374890231
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222500516398 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
- Wprowadzenie metodologiczne - mapa: heurystyczna, historyczno-hermeneutyczna, technologiczna, ujawnianie sensu ukrytego (anagoge) - Edukacja dorosłych w teorii kształcenia - oświata dorosłych, pojęcie dorosłości w naukach empirycznych (Erich H. Erikson, Daniel Levinson, badania społeczne, nowe formy generatywności i uczuciowości, wybory zawodowe, fazy dorosłości, marzenie jako czynnik samokształceniowy, obszary wartości podstawowych, androgynia i autorefleksyjność, nowe psychologie) - Edukacja dorosłych w mitach, symbolach i religiach - sugestie mityczne i symboliczne (misteria inicjacyjne, dorosły w micie, dorosły bohater, podróż, obcy, wędrowanie, dorosły wieloraki, od idei mitu do pojęcia archetypu, odrodzenie jako efekt transformacji, mitologia miejscem pytań egzystencjalnych), religie wobec pojęcia dorosłości (dorosły w judaizmie i chrześcijaństwie,
gnostycy, nawrócenie, skrucha, pedagog dorosłych w chrześcijaństwie, powrót dorosłego do dzieciństwa, hinduizm wedyjski i dorosłe Ja, buddyzm, zen, taoizm, konfucjanizm, islam, sufizm) - Edukacja dorosłych a historia myśli ludzkiej - humanistyczne podejście do podmiotowości w kulturze zachodniej i wschodniej, egzystencjalizm, wymiar emancypacyjny, Komeński, edukacja ludowa i robotnicza, dorosły w utopii: między postępem a walką klas, dorosły jako wychowawca dorosłych, andragogika, edukacja dorosłych a antyautokratyzm, edukacja dorosłych a rozwój jednostki, dorosły w New Age, - Aspekt technologiczny - edukacja dorosłych w praktyce: techniki dramaturgiczne, techniki kaznodziejskie: sugestia, uwodzenie i manipulacja, magia, ascetyzm, wróżenie, onirologia, medytacja, introspekcja, joga, modlitwa, pielgrzymka, spowiedź,
autobiografia, technologie osobiste w funkcji troski o siebie - Tematy i problemy współczesnej edukacji - różnice płci, feminizm, grupy samoświadomościowe, męskość, edukacjia do płci i roli rodziców, przechodzenie do starości, uniwersytety trzeciego wieku, alfabetyzacja.
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!
wyszukiwanie rozszerzone - obejmuje warunek w różnych formach ze względu na inne końcówki fleksyjne (stemming), synonimy, brak znaków diakrytycznych itp.
wyszukiwanie precyzyjne - obejmuje warunek tylko w podanej formie. Nie uwzględnia się tutaj innych końcówek fleksyjnych, synonimów, braku znaków diakrytycznych itp.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Prześlij opinię
Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.