Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Integralność i dezintegracja moralna instytucji edukacyjnych

Autorzy:
Polowczyk, Paweł
Tytuł pełny:
Integralność i dezintegracja moralna instytucji edukacyjnych / Paweł Polowczyk
Szukaj w:
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2015, nr 6, s. 3-10
Uwagi:
Bibliogr
Temat:
Oświata - filozofia
Filozofia edukacji
Kształcenie
Wychowanie
Teoria wychowania
Wychowanie moralne
Filozofia i etyka
Edukacja i pedagogika
Gatunek / Forma:
Artykuły
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 01809caa#a2200277#i#4500
001 3222600705888
003 OLSZT 005
005 20240425200105.0
008 150907s2015####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
100 1 %a Polowczyk, Paweł.
245 1 0 %a Integralność i dezintegracja moralna instytucji edukacyjnych / %c Paweł Polowczyk.
380 %a Artykuły
504 %a Bibliogr.
520 8 %a Autor omawia zagrożenia, jakie ze sobą niesie ideologizacja, komercjalizacja nauki i konsumpcjonizm, wskazuje na zjawisko występowania w instytucjach edukacyjnych różnych typów dezintegracji poznawczej i moralnej i podaje jego przykłady w szkołach w Polsce i innych krajach. Opowiada się za edukacją zorientowaną na kształtowanie postaw kreatywnych, socjalizację i indywidualizację oraz promowanie „sygnalistów" (osób, które informują opinię publiczną na temat zła moralnego w jakiejś organizacji) i innowatorów społecznych.
650 9 %a Oświata %x filozofia
650 9 %a Filozofia edukacji
650 9 %a Kształcenie
650 9 %a Wychowanie
650 9 %a Teoria wychowania
650 9 %a Wychowanie moralne
658 %a Filozofia i etyka
658 %a Edukacja i pedagogika
773 0 # %i // %t Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - %w (OLSZT 005)3222400293791 %g 2015, nr 6, s. 3-10 %x 0552-2188
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222600705888 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Autor omawia zagrożenia, jakie ze sobą niesie ideologizacja, komercjalizacja nauki i konsumpcjonizm, wskazuje na zjawisko występowania w instytucjach edukacyjnych różnych typów dezintegracji poznawczej i moralnej i podaje jego przykłady w szkołach w Polsce i innych krajach. Opowiada się za edukacją zorientowaną na kształtowanie postaw kreatywnych, socjalizację i indywidualizację oraz promowanie „sygnalistów" (osób, które informują opinię publiczną na temat zła moralnego w jakiejś organizacji) i innowatorów społecznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz