Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola poczucia kontroli nad otoczeniem i reakcji emocjonalnych w regulacji destruktywnych stretegii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego

Autorzy:
Borecka-Biernat, Danuta (1959- )
Tytuł pełny:
Rola poczucia kontroli nad otoczeniem i reakcji emocjonalnych w regulacji destruktywnych stretegii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego / Danuta Borecka-Biernat
Rok wydania:
2015
Szukaj w:
Komunikowanie się w środowisku szkolnym i pozaszkolnym,, s. 75-100
Uwagi:
Bibliogr
Streszcz w jęz. ang
Temat:
Konflikt - psychologia
Uczniowie gimnazjów
Edukacja i pedagogika
Psychologia
Gatunek / Forma:
Artykuły
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 01988caa#a2200265#i#4500
001 3222700753547
003 OLSZT 005
005 20240125114143.7
008 160427s2015####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
100 1 %a Borecka-Biernat, Danuta %d (1959- ).
245 1 0 %a Rola poczucia kontroli nad otoczeniem i reakcji emocjonalnych w regulacji destruktywnych stretegii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego / %c Danuta Borecka-Biernat.
260 # %c 2015.
380 %a Artykuły
504 %a Bibliogr.
520 8 %a Celem przedstawionych badań jest ocena udziału poczucia umiejscowienia kontroli i emocji w generowaniu destruktywnych (agresja, unik) strategii radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego.<br>Badaniami objęto 893 uczniów gimnazjów.<br>Analiza wykazała, że silne przekonanie młodzieży o wpływie innych na pozytywne i negatywne skutki zdarzeń odgrywa rolę wyborze destruktywnej strategii radzenia sobie w sytuacji konfliktu. Uczestniczenie w zdarzeniach, w których młodzi ludzie nie mają kontroli nad ich przebiegiem, wzmaga emocje negatywne. Agresja i unik stanowią formę radzenia sobie z gniewem i lękiem odczuwanym w sytuacji konfliktu społecznego.
546 %a Streszcz w jęz. ang.
650 9 %a Konflikt %x psychologia
650 9 %a Uczniowie gimnazjów
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Psychologia
773 0 # %i // W: %t Komunikowanie się w środowisku szkolnym i pozaszkolnym,, %g s. 75-100 %w xx003606685 %w (NUKAT)vtls003606685 %z ISBN 9788380192485
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222700753547 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Celem przedstawionych badań jest ocena udziału poczucia umiejscowienia kontroli i emocji w generowaniu destruktywnych (agresja, unik) strategii radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego.
Badaniami objęto 893 uczniów gimnazjów.
Analiza wykazała, że silne przekonanie młodzieży o wpływie innych na pozytywne i negatywne skutki zdarzeń odgrywa rolę wyborze destruktywnej strategii radzenia sobie w sytuacji konfliktu. Uczestniczenie w zdarzeniach, w których młodzi ludzie nie mają kontroli nad ich przebiegiem, wzmaga emocje negatywne. Agresja i unik stanowią formę radzenia sobie z gniewem i lękiem odczuwanym w sytuacji konfliktu społecznego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz