Інформація

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Назва предмета:

Inne czytanie i dziecięca literatura (roz)grywalna : od gamebooków do książek rzeczywistości rozszerzonej

Автори:
Przybyszewska, Agnieszka (teoria literatury)
Повна назва:
Inne czytanie i dziecięca literatura (roz)grywalna : od gamebooków do książek rzeczywistości rozszerzonej / Agnieszka Przybyszewska
Дата публікації:
2015
Шукати в:
W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, s. 69-79
Зауваження:
Bibliogr
Streszcz. ang
Тема:
Czytelnictwo
Multimedia
E-booki
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
Media i komunikacja społeczna
Historia
Жанр / Форма:
Artykuły
Gry paragrafowe
Literatura dziecięca - historia
Робота, стаття
пропозиція бібліотеки
LDR 02365caa#a2200325#i#4500
001 3222700764403
003 OLSZT 005
005 20240125114147.6
008 160625s2015####pl#||||g#####|||###|pol#d
035 %a b49103039
040 %a WA N %c WA N %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
100 1 %a Przybyszewska, Agnieszka %c (teoria literatury).
245 1 0 %a Inne czytanie i dziecięca literatura (roz)grywalna : %b od gamebooków do książek rzeczywistości rozszerzonej / %c Agnieszka Przybyszewska.
260 # %c 2015.
380 %a Artykuły
504 %a Bibliogr.
520 8 %a Celem autorki jest przyjrzenie się adresowanym do dzieci publikacjom staro- i nowomedialnym, które dałoby się wpisać w obszar szeroko rozumianej literatury (roz)grywalnej, również w kontekście współczesnego kształtu kultury i sztuki słowa: kultury uczestnictwa, kultury konwergencji, kultury po zwrocie performatywnym, materialnym i wizualnym.<br>Analizy poszczególnych przykładów służą pokazaniu, w jaki sposób angażuje się młodego czytelnika w rozgrywanie lektury i próbom wyróżnienia stosowanych przez autorów strategii oraz odpowiedzeniu na pytanie, czy tak projektowana lektura ułatwia czy też utrudnia wejście w świat przedstawiony, literacką immersję.<br>W analizach duży nacisk położono na rolę czytelniczych gestów oraz decyzyjność odbiorcy.
546 %a Streszcz. ang.
650 9 %a Czytelnictwo
650 9 %a Multimedia
650 9 %a E-booki
655 9 %a Gry paragrafowe
655 9 %a Literatura dziecięca %x historia
658 %a Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
658 %a Media i komunikacja społeczna
658 %a Historia
773 0 # %i // W: %t W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, %g s. 69-79 %w xx003509988 %w (NUKAT)vtls003509988 %z ISBN 9788364203466 (wersja papierowa) %z ISBN 9788379698103 (wersja papierowa) %z ISBN 9788379698110 (wersja elektroniczna)
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222700764403 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Celem autorki jest przyjrzenie się adresowanym do dzieci publikacjom staro- i nowomedialnym, które dałoby się wpisać w obszar szeroko rozumianej literatury (roz)grywalnej, również w kontekście współczesnego kształtu kultury i sztuki słowa: kultury uczestnictwa, kultury konwergencji, kultury po zwrocie performatywnym, materialnym i wizualnym.
Analizy poszczególnych przykładów służą pokazaniu, w jaki sposób angażuje się młodego czytelnika w rozgrywanie lektury i próbom wyróżnienia stosowanych przez autorów strategii oraz odpowiedzeniu na pytanie, czy tak projektowana lektura ułatwia czy też utrudnia wejście w świat przedstawiony, literacką immersję.
W analizach duży nacisk położono na rolę czytelniczych gestów oraz decyzyjność odbiorcy.

Надіслати думку

Ваш відгук дуже важливий для нас і може бути надзвичайно корисним, щоб показати нам, де ми можемо покращити. Ми були б дуже вдячні, якби ви витратили кілька хвилин, щоб заповнити цю коротку форму.

Формуляр