Information

Dear user, the application need JavaScript support. Please enable JavaScript in your browser.

Title of the item:

Budowanie wspólnot czytelniczych : angielski projekt wspierający czytanie dla przyjemności

Authors:
Zasacka, Zofia
Full title:
Budowanie wspólnot czytelniczych : angielski projekt wspierający czytanie dla przyjemności / Zofia Zasacka
Search in:
Bibliotekarz. - 2016, nr 12, s. 4-6
Subject:
Czytelnictwo dziecięce - popularyzacja - Wielka Brytania - 21 w.
Uczniowie szkół podstawowych - kultura - Wielka Brytania - 21 w.
Nauczyciele szkół podstawowych - praca - Wielka Brytania - 21 w.
Czytelnictwo
Psychologia
Genere / Form:
Artykuły
13. Praca. Artykuł
library suggestion
LDR 01923naa#a2200229#i#4500
001 3222800816912
003 OLSZT 005
005 20240125114156.7
008 170202s2016####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN
100 1 %a Zasacka, Zofia.
245 1 0 %a Budowanie wspólnot czytelniczych : %b angielski projekt wspierający czytanie dla przyjemności / %c Zofia Zasacka.
380 %a Artykuły
520 8 %a Omówienie idei i wyników innowacyjnego brytyjskiego projektu badawczego, który był odpowiedzią na spadek pozytywnych postaw wobec czytania wśród dzieci i młodzieży ("uczniom coraz rzadziej i trudniej udawało się odnaleźć przyjemność w czytaniu"). We wstępnym etapie dokonano rozpoznania tego, w jakim stopniu nauczyciele interesują się literaturą dla dzieci i młodzieży, czy ją znają, czy wiedzą, co ich uczniowie czytają i cenią, w jakim stopniu korzystają z bibliotek, i czy potrafią dzielić się zapałem do lektury. Drugi etap miał za zadanie poszerzenie nauczycielskiej wiedzy o literaturze dla dzieci i propagowanie metod dydaktycznych rozwijających uczniowskie motywacje czytelnicze i chęć czytania. Celem było też zbudowanie w szkole wspólnoty czytelniczej obejmującej uczniów i nauczycieli oraz zbudowanie nowych relacji partnerskich z rodzicami i rodzinami.
650 9 %a Czytelnictwo dziecięce %x popularyzacja %z Wielka Brytania %y 21 w.
650 9 %a Uczniowie szkół podstawowych %x kultura %z Wielka Brytania %y 21 w.
650 9 %a Nauczyciele szkół podstawowych %x praca %z Wielka Brytania %y 21 w.
650 9 %a Czytelnictwo
658 %a Psychologia
773 0 # %i // %t Bibliotekarz. - %w (OLSZT 005)3222400293110 %g 2016, nr 12, s. 4-6 %x O208-4333
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222800816912 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Omówienie idei i wyników innowacyjnego brytyjskiego projektu badawczego, który był odpowiedzią na spadek pozytywnych postaw wobec czytania wśród dzieci i młodzieży ("uczniom coraz rzadziej i trudniej udawało się odnaleźć przyjemność w czytaniu"). We wstępnym etapie dokonano rozpoznania tego, w jakim stopniu nauczyciele interesują się literaturą dla dzieci i młodzieży, czy ją znają, czy wiedzą, co ich uczniowie czytają i cenią, w jakim stopniu korzystają z bibliotek, i czy potrafią dzielić się zapałem do lektury. Drugi etap miał za zadanie poszerzenie nauczycielskiej wiedzy o literaturze dla dzieci i propagowanie metod dydaktycznych rozwijających uczniowskie motywacje czytelnicze i chęć czytania. Celem było też zbudowanie w szkole wspólnoty czytelniczej obejmującej uczniów i nauczycieli oraz zbudowanie nowych relacji partnerskich z rodzicami i rodzinami.

We use cookies to help identify your computer so we can tailor your user experience, track shopping basket contents and remember where you are in the order process

Feedback

Your views are very important to us and can be enormously helpful in showing us where we can make improvements. We'd be very grateful if you would spend a few minutes completing the short form.

Feedback form