Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Między dystansem a bliskością : empatia jako kompetencja hermeneutyczna

Autorzy:
Kaliszewska, Małgorzata (1955- )
Tytuł pełny:
Między dystansem a bliskością : empatia jako kompetencja hermeneutyczna / Małgorzata Kaliszewska
Rok wydania:
2016
Szukaj w:
Aspekty wychowania i kształcenia we współczesnej szkole, s. 309-321
Uwagi:
Bibliogr
Streszcz. ang
Temat:
Empatia
Spostrzeganie społeczne
Proksemika
Przydatność zawodowa
Nauczyciele
Pedagodzy
Relacje międzyludzkie
Edukacja i pedagogika
Psychologia
Gatunek / Forma:
Artykuły
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 02264caa#a2200325#i#4500
001 3222800821069
003 OLSZT 005
005 20240125114201.0
008 170405s2016####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
100 1 %a Kaliszewska, Małgorzata %d (1955- ).
245 1 0 %a Między dystansem a bliskością : %b empatia jako kompetencja hermeneutyczna / %c Małgorzata Kaliszewska.
260 # %c 2016.
380 %a Artykuły
504 %a Bibliogr.
520 8 %a Celem artykułu jest przedstawienie istoty trafnego odczytywania potrzeby dystansu lub bliskości u drugiego człowieka, które wynika z empatii, charakteryzowanej jako kompetencja hermeneutyczna. Kategorie dystans, izolacja, więź, bliskość są obecne w piśmiennictwie specjalistycznym nauk społecznych i w literaturze pięknej, świadcząc o ich znaczeniu w życiu człowieka i potrzebie szerszego włączania do programów kształcenia wielu zawodów. Rozszerzanie katalogu kompetencji profesjonalistów zajmujących się wychowankiem/podopiecznym/pacjentem (nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, pracowników służby zdrowia, opiekunów i in.) o kompetencje hermeneutyczne może przynieść pozytywne skutki dla jakości procesu ich akademickiego kształcenia i późniejszej pracy zawodowej.
546 %a Streszcz. ang.
650 9 %a Empatia
650 9 %a Spostrzeganie społeczne
650 9 %a Proksemika
650 9 %a Przydatność zawodowa
650 9 %a Nauczyciele
650 9 %a Pedagodzy
650 9 %a Relacje międzyludzkie
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Psychologia
773 0 # %i // W: %t Aspekty wychowania i kształcenia we współczesnej szkole, %w xx003766746 %w (NUKAT)vtls003766746 %g s. 309-321 %z ISBN 9788364788529 %z ISBN 9788361991601
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222800821069 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Celem artykułu jest przedstawienie istoty trafnego odczytywania potrzeby dystansu lub bliskości u drugiego człowieka, które wynika z empatii, charakteryzowanej jako kompetencja hermeneutyczna. Kategorie dystans, izolacja, więź, bliskość są obecne w piśmiennictwie specjalistycznym nauk społecznych i w literaturze pięknej, świadcząc o ich znaczeniu w życiu człowieka i potrzebie szerszego włączania do programów kształcenia wielu zawodów. Rozszerzanie katalogu kompetencji profesjonalistów zajmujących się wychowankiem/podopiecznym/pacjentem (nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, pracowników służby zdrowia, opiekunów i in.) o kompetencje hermeneutyczne może przynieść pozytywne skutki dla jakości procesu ich akademickiego kształcenia i późniejszej pracy zawodowej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz