Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozpoznawanie dysleksji rozwojowej u dzieci dwujęzycznych : przekonania, dylematy, kontrowersje

Autorzy:
Oszwa, Urszula
Tytuł pełny:
Rozpoznawanie dysleksji rozwojowej u dzieci dwujęzycznych : przekonania, dylematy, kontrowersje / Urszula Oszwa
Rok wydania:
2017
Szukaj w:
Zaburzenia komunikacji pisemnej, s. 690-702
Uwagi:
Bibliogr
Streszcz. ang
Temat:
Dysleksja i dysgrafia
Diagnostyka medyczna
Dwujęzyczność
Medycyna i zdrowie
Psychologia
Gatunek / Forma:
Artykuły
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 01950caa#a2200277#i#4500
001 3222800828531
003 OLSZT 005
005 20240125114207.7
008 170824s2017####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
100 1 %a Oszwa, Urszula.
245 1 0 %a Rozpoznawanie dysleksji rozwojowej u dzieci dwujęzycznych : %b przekonania, dylematy, kontrowersje / %c Urszula Oszwa.
260 # %c 2017.
380 %a Artykuły
504 %a Bibliogr.
520 8 %a W rozdziale przedstawiono zróżnicowaną typologię dwujęzyczności. Dokonano prezentacji społeczno-kulturowych uwarunkowań rozwoju językowego dzieci dwujęzycznych, z uwzględnieniem czynników osobowościowych, językowych i środowiskowych.<br>Omówiono dwojaki wpływ dwujęzyczności na nabywanie umiejętności czytania i pisania, zwłaszcza w drugim języku, prowadzący do pewnych ułatwień, ale i trudności.<br>Zaprezentowano doniesienia badawcze ukazujące swoistą aktywność mózgową u osób dwujęzycznych oraz w przypadku wystąpienia u nich dysleksji. Przeanalizowano przekonania dotyczące dwujęzyczności i dysleksji oraz przedstawiono model kompleksowej, przyczynowo-objawowej diagnozy dysleksji dzieci dwujęzycznych, z uwzględnieniem symultanicznych badań w języku L1 i L2.
546 %a Streszcz. ang.
650 9 %a Dysleksja i dysgrafia
650 9 %a Diagnostyka medyczna
650 9 %a Dwujęzyczność
658 %a Medycyna i zdrowie
658 %a Psychologia
773 0 # %i // W: %t Zaburzenia komunikacji pisemnej, %g s. 690-702 %w xx004041465 %w (NUKAT)vtls004041465
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222800828531 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

W rozdziale przedstawiono zróżnicowaną typologię dwujęzyczności. Dokonano prezentacji społeczno-kulturowych uwarunkowań rozwoju językowego dzieci dwujęzycznych, z uwzględnieniem czynników osobowościowych, językowych i środowiskowych.
Omówiono dwojaki wpływ dwujęzyczności na nabywanie umiejętności czytania i pisania, zwłaszcza w drugim języku, prowadzący do pewnych ułatwień, ale i trudności.
Zaprezentowano doniesienia badawcze ukazujące swoistą aktywność mózgową u osób dwujęzycznych oraz w przypadku wystąpienia u nich dysleksji. Przeanalizowano przekonania dotyczące dwujęzyczności i dysleksji oraz przedstawiono model kompleksowej, przyczynowo-objawowej diagnozy dysleksji dzieci dwujęzycznych, z uwzględnieniem symultanicznych badań w języku L1 i L2.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz