Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane elementy edukacji specjalnej wprowadzające do roli człowieka dobrze wychowanego : interpretacja badań własnych w świetle teorii Floriana Znanieckiego

Autorzy:
Makowska, Aneta
Tytuł pełny:
Wybrane elementy edukacji specjalnej wprowadzające do roli człowieka dobrze wychowanego : interpretacja badań własnych w świetle teorii Floriana Znanieckiego / Aneta Makowska
Rok wydania:
2011
Szukaj w:
Wokół problemów edukacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych - idee, koncepcje, badania, s. 69-77
Uwagi:
Bibliogr
Temat:
Znaniecki, Florian (1882-1958)
Wychowanie
Uczniowie gimnazjów
Uczniowie szkół specjalnych
Socjologia i społeczeństwo
Edukacja i pedagogika
Gatunek / Forma:
Artykuły
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 02254caa#a2200301#i#4500
001 3222800832281
003 OLSZT 005
005 20240223200120.2
008 171124s2011####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
100 1 %a Makowska, Aneta.
245 0 0 %a Wybrane elementy edukacji specjalnej wprowadzające do roli człowieka dobrze wychowanego : %b interpretacja badań własnych w świetle teorii Floriana Znanieckiego / %c Aneta Makowska.
260 # %c 2011.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
504 %a Bibliogr.
520 8 %a Celem artykułu jest ukazanie wybranych elementów rzeczywistości edukacyjnej szkoły specjalnej wprowadzających uczniów do roli człowieka dobrze wychowanego. Przybierają one postać zasad funkcjonujących w szkole specjalnej oraz technik ich egzekwowania. Kontekst teoretyczny został zaczerpnięty z teorii socjologii i wychowania oraz teorii typów biograficznych Znanieckiego.<br>Autorka przedstawia zjawiska zaobserwowane w szkole specjalnej (gimnazjum specjalne), które powodują pogłębianie niepełnosprawności, nie sprzyjają kształtowaniu postaw twórczych, a jedynie wprowadzają ucznia w unormowane stosunki grupowe i świat gotowej kultury.
600 1 9 %a Znaniecki, Florian %d (1882-1958)
650 9 %a Wychowanie
650 9 %a Uczniowie gimnazjów
650 9 %a Uczniowie szkół specjalnych
658 %a Socjologia i społeczeństwo
658 %a Edukacja i pedagogika
773 0 # %i // W: %t Wokół problemów edukacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych - idee, koncepcje, badania, %g s. 69-77 %w xx002345670 %w (NUKAT)vtls002345670 %z ISBN 9788373084926 %z ISBN 9788375878509
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222800832281 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Celem artykułu jest ukazanie wybranych elementów rzeczywistości edukacyjnej szkoły specjalnej wprowadzających uczniów do roli człowieka dobrze wychowanego. Przybierają one postać zasad funkcjonujących w szkole specjalnej oraz technik ich egzekwowania. Kontekst teoretyczny został zaczerpnięty z teorii socjologii i wychowania oraz teorii typów biograficznych Znanieckiego.
Autorka przedstawia zjawiska zaobserwowane w szkole specjalnej (gimnazjum specjalne), które powodują pogłębianie niepełnosprawności, nie sprzyjają kształtowaniu postaw twórczych, a jedynie wprowadzają ucznia w unormowane stosunki grupowe i świat gotowej kultury.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz