%a Zagubione wartości : %b mądrość, krytycyzm i refleksyjność w podręcznikach do edukacji wczesnoszkolnej / %c Iwona Czaja-Chudyba.
260
#
%c 2017.
336
%a Tekst %b txt %2 rdacontent
337
%a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338
%a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380
%a Artykuły
504
%a Bibliogr.
520
8
%a W artykule zostały poruszone problemy roli podręczników we wprowadzaniu dziecka w świat mądrości, przede wszystkim za cel postawiono sobie ujawnienie rodzaju oraz częstości aktywizowania i opisywania w podręcznikach kategorii związanych z procesem zdobywania mądrości: z nabywaniem wiedzy, refleksyjnością i krytycyzmem. Przyjętym sposobem opisu była krytyczna analiza kontekstu oraz treści przekazu werbalnego i niewerbalnego podręczników edukacji wczesnoszkolnej, a także reintepretacja jego sensu.<br>Jako reprezentatywne wybrano trzy podręczniki: <i>Elementarz</i> M. Falskiego, promujący mądrość ludzi pracy i pomocnych dorosłych, <i>Wesoła szkoła i przyjaciele</i> - przedstawiający "optymistyczną" mądrość świata przyrody i baśni oraz <i>Nasz elementarz</i> z wizją społeczeństwa wiedzy i "mądrości wykształconych ekspertów".
520
8
%a <br>W konkluzji autor stwierdza, iż mimo znaczącej poprawy nadal niewielu twórców podręczników przywiązuje uwagę do pielęgnowania refleksyjności, mądrości oraz konstruktywnego krytycyzmu i wprowadzania ich w życie dziecka.
546
%a Streszcz. ang.
650
9
%a Mądrość
650
9
%a Krytycyzm %x nauczanie
650
9
%a Uczniowie klas początkowych
650
9
%a Wychowanie
655
9
%a Podręczniki do nauczania początkowego %x tematyka %y 21 w.
658
%a Edukacja i pedagogika
773
0
#
%i // W: %t Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej, %g s. 12-26 %w xx004085460 %w (NUKAT)vtls004085460 %z ISBN 9788380840287
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222900837823 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
W artykule zostały poruszone problemy roli podręczników we wprowadzaniu dziecka w świat mądrości, przede wszystkim za cel postawiono sobie ujawnienie rodzaju oraz częstości aktywizowania i opisywania w podręcznikach kategorii związanych z procesem zdobywania mądrości: z nabywaniem wiedzy, refleksyjnością i krytycyzmem. Przyjętym sposobem opisu była krytyczna analiza kontekstu oraz treści przekazu werbalnego i niewerbalnego podręczników edukacji wczesnoszkolnej, a także reintepretacja jego sensu. Jako reprezentatywne wybrano trzy podręczniki: Elementarz M. Falskiego, promujący mądrość ludzi pracy i pomocnych dorosłych, Wesoła szkoła i przyjaciele - przedstawiający "optymistyczną" mądrość świata przyrody i baśni oraz Nasz elementarz z wizją społeczeństwa wiedzy i "mądrości wykształconych ekspertów".
W konkluzji autor stwierdza, iż mimo znaczącej poprawy nadal niewielu twórców podręczników przywiązuje uwagę do pielęgnowania refleksyjności, mądrości oraz konstruktywnego krytycyzmu i wprowadzania ich w życie dziecka.
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!
wyszukiwanie rozszerzone - obejmuje warunek w różnych formach ze względu na inne końcówki fleksyjne (stemming), synonimy, brak znaków diakrytycznych itp.
wyszukiwanie precyzyjne - obejmuje warunek tylko w podanej formie. Nie uwzględnia się tutaj innych końcówek fleksyjnych, synonimów, braku znaków diakrytycznych itp.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Prześlij opinię
Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.