Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zagubione wartości : mądrość, krytycyzm i refleksyjność w podręcznikach do edukacji wczesnoszkolnej

Autorzy:
Czaja-Chudyba, Iwona (pedagogika)
Tytuł pełny:
Zagubione wartości : mądrość, krytycyzm i refleksyjność w podręcznikach do edukacji wczesnoszkolnej / Iwona Czaja-Chudyba
Rok wydania:
2017
Szukaj w:
Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej, s. 12-26
Uwagi:
Bibliogr
Streszcz. ang
Temat:
Mądrość
Krytycyzm - nauczanie
Uczniowie klas początkowych
Wychowanie
Edukacja i pedagogika
Gatunek / Forma:
Artykuły
Podręczniki do nauczania początkowego - tematyka - 21 w.
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 02542caa#a2200337#i#4500
001 3222900837823
003 OLSZT 005
005 20240304200225.0
008 180224s2017####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
100 1 %a Czaja-Chudyba, Iwona %c (pedagogika).
245 1 0 %a Zagubione wartości : %b mądrość, krytycyzm i refleksyjność w podręcznikach do edukacji wczesnoszkolnej / %c Iwona Czaja-Chudyba.
260 # %c 2017.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
504 %a Bibliogr.
520 8 %a W artykule zostały poruszone problemy roli podręczników we wprowadzaniu dziecka w świat mądrości, przede wszystkim za cel postawiono sobie ujawnienie rodzaju oraz częstości aktywizowania i opisywania w podręcznikach kategorii związanych z procesem zdobywania mądrości: z nabywaniem wiedzy, refleksyjnością i krytycyzmem. Przyjętym sposobem opisu była krytyczna analiza kontekstu oraz treści przekazu werbalnego i niewerbalnego podręczników edukacji wczesnoszkolnej, a także reintepretacja jego sensu.<br>Jako reprezentatywne wybrano trzy podręczniki: <i>Elementarz</i> M. Falskiego, promujący mądrość ludzi pracy i pomocnych dorosłych, <i>Wesoła szkoła i przyjaciele</i> - przedstawiający "optymistyczną" mądrość świata przyrody i baśni oraz <i>Nasz elementarz</i> z wizją społeczeństwa wiedzy i "mądrości wykształconych ekspertów".
520 8 %a <br>W konkluzji autor stwierdza, iż mimo znaczącej poprawy nadal niewielu twórców podręczników przywiązuje uwagę do pielęgnowania refleksyjności, mądrości oraz konstruktywnego krytycyzmu i wprowadzania ich w życie dziecka.
546 %a Streszcz. ang.
650 9 %a Mądrość
650 9 %a Krytycyzm %x nauczanie
650 9 %a Uczniowie klas początkowych
650 9 %a Wychowanie
655 9 %a Podręczniki do nauczania początkowego %x tematyka %y 21 w.
658 %a Edukacja i pedagogika
773 0 # %i // W: %t Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej, %g s. 12-26 %w xx004085460 %w (NUKAT)vtls004085460 %z ISBN 9788380840287
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222900837823 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

W artykule zostały poruszone problemy roli podręczników we wprowadzaniu dziecka w świat mądrości, przede wszystkim za cel postawiono sobie ujawnienie rodzaju oraz częstości aktywizowania i opisywania w podręcznikach kategorii związanych z procesem zdobywania mądrości: z nabywaniem wiedzy, refleksyjnością i krytycyzmem. Przyjętym sposobem opisu była krytyczna analiza kontekstu oraz treści przekazu werbalnego i niewerbalnego podręczników edukacji wczesnoszkolnej, a także reintepretacja jego sensu.
Jako reprezentatywne wybrano trzy podręczniki: Elementarz M. Falskiego, promujący mądrość ludzi pracy i pomocnych dorosłych, Wesoła szkoła i przyjaciele - przedstawiający "optymistyczną" mądrość świata przyrody i baśni oraz Nasz elementarz z wizją społeczeństwa wiedzy i "mądrości wykształconych ekspertów".


W konkluzji autor stwierdza, iż mimo znaczącej poprawy nadal niewielu twórców podręczników przywiązuje uwagę do pielęgnowania refleksyjności, mądrości oraz konstruktywnego krytycyzmu i wprowadzania ich w życie dziecka.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz