Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dotrzeć do dziecka z autyzmem : jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i myśleć : Metoda Floortime

Autorzy:
Greenspan, Stanley I. (1945-2010)
Wieder, Serena
Tytuł pełny:
Dotrzeć do dziecka z autyzmem : jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i myśleć : Metoda Floortime / Stanley I. Greenspan, Serena Wieder ; tłumaczenie Dominika Braithwaite
Rok wydania:
2014
Wydawca:
Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN:
9788323337775
Seria:
Psychiatria i Psychoterapia
Opis fizyczny:
447, [1] strona ; 23 cm
Wydanie:
Wydanie I
Uwagi:
Bibliografia na stronach 427-431. Indeks
Temat:
Autyzm
Komunikacja interpersonalna - nauczanie - metody
Wychowanie w rodzinie
Relacje międzyludzkie
Metody nauczania
Myślenie
Dziecko autystyczne
Rozwój psychofizyczny dziecka
Wspomaganie rozwoju
Psychologia
Edukacja i pedagogika
Gatunek / Forma:
Książki
Poradniki dla rodziców
Współtwórcy:
Braithwaite, Dominika. Tłumacz
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo. Wydawca
Książka
propozycja biblioteki
LDR 03491cam#a2200541#i#4500
001 3223000884296
003 OLSZT 005
005 20240125114244.7
008 191217s2014####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788323337775
035 %a xx003310266
035 %a (NUKAT)vtls003310266
040 %a Ł U/ek %c Ł U/ek %d Ł U/GS %d GD U/AJs %d SZCZ 010/JT %d WR U/mg %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %h eng
100 1 %a Greenspan, Stanley I. %d (1945-2010). %e Autor
245 1 0 %a Dotrzeć do dziecka z autyzmem : %b jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i myśleć : Metoda Floortime / %c Stanley I. Greenspan, Serena Wieder ; tłumaczenie Dominika Braithwaite.
246 1 # %i Tytuł oryginału: %a Engaging autism
246 3 0 %a Metoda Floortime
250 %a Wydanie I.
260 # %a Kraków : %b Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, %c 2014.
300 %a 447, [1] strona ; %c 23 cm.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
490 1 %a Psychiatria i Psychoterapia
504 %a Bibliografia na stronach 427-431. Indeks.
520 8 %a "Celem terapii w ramach modelu DIR/Floortime jest zbudowanie podstaw zdrowego rozwoju zamiast pracy nad powierzchownymi zachowaniami i objawami. Dzięki temu podejściu dzieci uczą się opanowywać kluczowe kompetencje, które zostały na drodze ich rozwoju pominięte lub zaprzepaszczone - a więc umiejętność budowania serdecznych i sprawiających przyjemność relacji z innymi, celowego i znaczącego komunikowania się (najpierw dzięki gestom, a później często z użyciem słów), oraz - w różnym stopniu - logicznego i kreatywnego myślenia. Znaczna liczba dzieci leczonych w ten sposób przełamała wiele barier, opanowując umiejętności wcześniej uznawane za nieosiągalne dla pacjentów z ASD" [ze wstępu].
520 8 %a <ol style="margin-left: 5px"><li>Postęp w rokowaniach dotyczących spektrum autyzmu: mity, fakty i wczesne objawy oraz nowa podbudowa teoretyczna.</li><li>Przede wszystkim rodzina: jak rodzina może wykorzystywać model DIR, aby ułatwić nawiązywanie relacji, komunikację i myślenie.</li><li>Floortime.</li><li>Ekspertyza i sposoby terapii: model DIR.</li><li>Radzenie sobie z trudnymi objawami.</li></ol>
650 9 %a Autyzm
650 9 %a Komunikacja interpersonalna %x nauczanie %x metody
650 9 %a Wychowanie w rodzinie
650 9 %a Relacje międzyludzkie
650 9 %a Metody nauczania
650 9 %a Myślenie
650 9 %a Dziecko autystyczne
650 9 %a Rozwój psychofizyczny dziecka
650 9 %a Wspomaganie rozwoju
655 9 %a Poradniki dla rodziców
658 %a Psychologia
658 %a Edukacja i pedagogika
700 1 # %a Wieder, Serena. %e Autor
700 1 # %a Braithwaite, Dominika. %e Tłumacz
710 2 # %a Uniwersytet Jagielloński. %b Wydawnictwo. %e Wydawca %4 pbl
830 0 %a Psychiatria i Psychoterapia
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223000884296 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-233-3777-5

"Celem terapii w ramach modelu DIR/Floortime jest zbudowanie podstaw zdrowego rozwoju zamiast pracy nad powierzchownymi zachowaniami i objawami. Dzięki temu podejściu dzieci uczą się opanowywać kluczowe kompetencje, które zostały na drodze ich rozwoju pominięte lub zaprzepaszczone - a więc umiejętność budowania serdecznych i sprawiających przyjemność relacji z innymi, celowego i znaczącego komunikowania się (najpierw dzięki gestom, a później często z użyciem słów), oraz - w różnym stopniu - logicznego i kreatywnego myślenia. Znaczna liczba dzieci leczonych w ten sposób przełamała wiele barier, opanowując umiejętności wcześniej uznawane za nieosiągalne dla pacjentów z ASD" [ze wstępu].

  1. Postęp w rokowaniach dotyczących spektrum autyzmu: mity, fakty i wczesne objawy oraz nowa podbudowa teoretyczna.
  2. Przede wszystkim rodzina: jak rodzina może wykorzystywać model DIR, aby ułatwić nawiązywanie relacji, komunikację i myślenie.
  3. Floortime.
  4. Ekspertyza i sposoby terapii: model DIR.
  5. Radzenie sobie z trudnymi objawami.

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 182271
Sygnatura:
W 182271 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz