Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nauczycielu mów slangiem! - język jako podstawowe narzędzie pracy pedagoga

Autorzy:
Miałkowska-Kozaryna, Milena
Tytuł pełny:
Nauczycielu mów slangiem! - język jako podstawowe narzędzie pracy pedagoga / Milena Miałkowska-Kozaryna
Szukaj w:
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 2, s. 34-41
Uwagi:
Bibliografia na stronach 40-41
Streszczenie angielskie
Temat:
Język polski
Młodzież
Nauczyciele
Komunikacja interpersonalna
Socjolingwistyka
Język środowiskowy
Edukacja i pedagogika
Językoznawstwo
Socjologia i społeczeństwo
Gatunek / Forma:
Artykuły
Publikacje naukowe
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
Artykuł z czasopisma naukowego
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 02347caa#a2200409#i#4500
001 3223101397177
003 OLSZT 005
005 20240125114253.6
008 200623s2020####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %b eng
046 %k 2020
100 1 %a Miałkowska-Kozaryna, Milena. %e Autor
245 1 0 %a Nauczycielu mów slangiem! - język jako podstawowe narzędzie pracy pedagoga / %c Milena Miałkowska-Kozaryna.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje naukowe
388 # %a 2001-
504 %a Bibliografia na stronach 40-41.
520 8 %a Zawiera refleksję nad zmianami, jakie zachodzą w obrębie współczesnej polszczyzny. Autorka zwraca uwagę na zależności między językiem a interakcjami wychowawczymi, jakie zachodzą między przedstawicielami różnych pokoleń. Stwierdza, że do obowiązków nauczyciela należy nie tylko dbałość o rozwój fluencji słownej uczniów, ale także troska o rozwój własnej - aby lepiej zrozumieć język wychowanków, nauczyciel winien dążyć do poznania języka, którym posługują się oni między sobą. Artykuł zawiera tabele prezentujące najoryginalniejsze słowa używane przez młodzież i ich znaczenie, internetowy język młodych oraz język zjawisk patologicznych.
546 %a Streszczenie angielskie.
650 9 %a Język polski
650 9 %a Młodzież
650 9 %a Nauczyciele
650 9 %a Komunikacja interpersonalna
650 9 %a Socjolingwistyka
650 9 %a Język środowiskowy
655 9 %a Artykuł z czasopisma pedagogicznego
655 9 %a Artykuł z czasopisma naukowego
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Językoznawstwo
658 %a Socjologia i społeczeństwo
773 0 # %i // %t Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - %w (OLSZT 005)3222400293791 %x 0552-2188 %g 2020, nr 2, s. 34-41
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223101397177 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Zawiera refleksję nad zmianami, jakie zachodzą w obrębie współczesnej polszczyzny. Autorka zwraca uwagę na zależności między językiem a interakcjami wychowawczymi, jakie zachodzą między przedstawicielami różnych pokoleń. Stwierdza, że do obowiązków nauczyciela należy nie tylko dbałość o rozwój fluencji słownej uczniów, ale także troska o rozwój własnej - aby lepiej zrozumieć język wychowanków, nauczyciel winien dążyć do poznania języka, którym posługują się oni między sobą. Artykuł zawiera tabele prezentujące najoryginalniejsze słowa używane przez młodzież i ich znaczenie, internetowy język młodych oraz język zjawisk patologicznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz