Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Inny nie znaczy gorszy : przeciwdziałanie dyskryminacji w szkole

Autorzy:
Rola, Beata
Tytuł pełny:
Inny nie znaczy gorszy : przeciwdziałanie dyskryminacji w szkole / Beata Rola
Szukaj w:
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 6, s. 25-36
Uwagi:
Bibliografia na stronach 34-36
Streszczenie angielskie
Temat:
Dyskryminacja
Edukacja antydyskryminacyjna
Program wychowawczo-profilaktyczny
Tolerancja
Szkoły
Edukacja i pedagogika
Socjologia i społeczeństwo
Gatunek / Forma:
Artykuły
Publikacje fachowe
Scenariusz zajęć
Artykuł z czasopisma naukowego
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 02621caa#a2200409#i#4500
001 3223101429326
003 OLSZT 005
005 20240125114257.9
008 201006s2020####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %b eng
046 %k 2020
100 1 %a Rola, Beata. %e Autor
245 1 0 %a Inny nie znaczy gorszy : %b przeciwdziałanie dyskryminacji w szkole / %c Beata Rola.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje fachowe
388 # %a 2001-
504 %a Bibliografia na stronach 34-36.
520 8 %a Zawiera osobistą refleksję autorki na temat niewystarczającejącej walki szkoły z nierównościami społecznymi. Autorka nadzieję wiąże z przemyślanym i rzetelnie realizowanym programem profilaktyczno-wychowawczym szkoły, w którym dostrzega potencjał do budowania zasad równościowych. Autorka formułuje trzy założenia, na których powinien się on opierać: rozpoznanie funkcjonujących w szkole nierówności i zdemaskowanie zachowań wykluczających; działania profilaktyczne o charakterze antydyskryminacyjnym powinny być kierowane nie tylko do uczniów, ale także do grona pedagogicznego oraz rodziców i opiekunów; nie wystarczy, aby dzieci usłyszały o działaniach na rzecz równego traktowania - rzeczywiste ich przyswojenie wymaga indywidualnego kreowania i przeżywania. Autorka nawołuje zatem do realizowania w szkole różnorodnych form działań wspierających tolerancję i akceptację różnorodności.
520 8 %a Zawiera cztery przykładowe scenariusze zajęć: Poznaję i rozumiem siebie i innych ; Stereotypy i uprzedzenia ; Komunikacja sprzyjająca współpracy ; Wartości w pracy grupowej.
546 %a Streszczenie angielskie.
650 9 %a Dyskryminacja
650 9 %a Edukacja antydyskryminacyjna
650 9 %a Program wychowawczo-profilaktyczny
650 9 %a Tolerancja
650 9 %a Szkoły
655 9 %a Scenariusz zajęć
655 9 %a Artykuł z czasopisma naukowego
655 9 %a Artykuł z czasopisma pedagogicznego
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Socjologia i społeczeństwo
773 0 # %i // %t Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - %w (OLSZT 005)3222400293791 %x 0552-2188 %g 2020, nr 6, s. 25-36
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223101429326 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC

Zawiera osobistą refleksję autorki na temat niewystarczającejącej walki szkoły z nierównościami społecznymi. Autorka nadzieję wiąże z przemyślanym i rzetelnie realizowanym programem profilaktyczno-wychowawczym szkoły, w którym dostrzega potencjał do budowania zasad równościowych. Autorka formułuje trzy założenia, na których powinien się on opierać: rozpoznanie funkcjonujących w szkole nierówności i zdemaskowanie zachowań wykluczających; działania profilaktyczne o charakterze antydyskryminacyjnym powinny być kierowane nie tylko do uczniów, ale także do grona pedagogicznego oraz rodziców i opiekunów; nie wystarczy, aby dzieci usłyszały o działaniach na rzecz równego traktowania - rzeczywiste ich przyswojenie wymaga indywidualnego kreowania i przeżywania. Autorka nawołuje zatem do realizowania w szkole różnorodnych form działań wspierających tolerancję i akceptację różnorodności.

Zawiera cztery przykładowe scenariusze zajęć: Poznaję i rozumiem siebie i innych ; Stereotypy i uprzedzenia ; Komunikacja sprzyjająca współpracy ; Wartości w pracy grupowej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz