Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Belfry w przyciasnych reformach : pół wieku rozciągania

Autorzy:
Plebański, Stanisław
Tytuł pełny:
Belfry w przyciasnych reformach : pół wieku rozciągania / Stanisław Plebański
Rok wydania:
2020
Wydawca:
Kraków : Impuls
ISBN:
9788380958913
Opis fizyczny:
153 strony ; 24 cm
Wydanie:
Wydanie I
Uwagi:
Bibliografia, netografia na stronach 143-153
Przynależność kulturowa:
Literatura polska
Temat:
Plebański, Stanisław (fizyk)
Szkolnictwo
Reforma oświaty
Nauczyciele
Fizycy
Fizyka (przedmiot szkolny)
Metody nauczania
Efektywność nauczania
Polska
Edukacja i pedagogika
Fizyka i astronomia
Historia
Gatunek / Forma:
Książki
Literatura faktu, eseje, publicystyka
Felieton
Pamiętniki i wspomnienia
Współtwórcy:
Oficyna Wydawnicza Impuls. Wydawca
Książka
propozycja biblioteki
LDR 04593cam#a2200613#i#4500
001 3223201459265
003 OLSZT 005
005 20240125114300.6
008 210105s2020####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788380958913
035 %a xx005011436
035 %a vtls005011436
035 %a (RAD 015)0813101907220
040 %a KAT U/MP %b pol %e PNN %c KAT U/MPs %d KAT U/MP %d OLSZT 005
045 2 %b d1953 %b d2020
046 %k 2020
100 1 %a Plebański, Stanisław. %e Autor
245 1 0 %a Belfry w przyciasnych reformach : %b pół wieku rozciągania / %c Stanisław Plebański.
250 %a Wydanie I.
260 # %a Kraków : %b Impuls, %c 2020.
300 %a 153 strony ; %c 24 cm.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
380 %a Literatura faktu, eseje, publicystyka
386 %m Przynależność kulturowa %a Literatura polska
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 143-153.
520 8 %a "Autor przedstawił historię zmian w oświacie – od »eksperymentu Muszyńskiego« z lat sześćdziesiątych do kształcenia on-line w czasie trwania pandemii – z punktu widzenia nauczyciela fizyki. Impulsem do powstania utworu okazał się proces wdrażania do praktyki szkolnej założeń psychologii nastawień.<br>Rozdział pierwszy pokazuje system oświaty rejestrowany oczami ucznia, uwidaczniając ogrom nauczycielskiej odpowiedzialności w zakresie internalizacji (przemiany motywacji zewnętrznej w wewnętrzną) oraz demotywującą rolę szkolnych incydentów.<br>Z kolei w rozdziale drugim, te same oczy, ale już nauczycielskie, rejestrują i czasem wspomagają reformy administracji oświatowej – zmiany procedur awansu i oceniania nauczycieli, wywracanie co kilka lat treści kształcenia, urzędnicze wchodzenie w merytoryczne kompetencje nauczyciela.
520 8 %a Rozdział trzeci to obraz powolnego dochodzenia nauczyciela do uznania doniosłości psychologii i neurobiologii w praktyce szkolnej – od psychologii zdroworozsądkowej, poprzez behawioryzm do psychologii poznawczej, a w niej zawarte prace Carol Dweck. Autor charakteryzuje przeszkody w tworzeniu atmosfery sprzyjającej wprowadzaniu do szkół wniosków z badań psychologów. Pokazuje przykłady interwencji psychologicznych stosowanych na lekcjach różnych przedmiotów nauczania.<br>W czwartym rozdziale autor przedstawia trudności na jakie napotyka nauczyciel w pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym. Na bazie swojego doświadczenia zawodowego i doniesień z badań neuropsychologów analizuje przyczyny, które powodują spychanie przez system uczniów wybitnych w stronę poziomu średniego. Nawiązuje także do minimalnego wykorzystywania na lekcjach komputera jako narzędzia pracy, a uwzględnianie tylko jego medialno-informacyjnych zastosowań.
520 8 %a Utwór kończy rozdział piąty, odsłaniający konflikty przy przekraczaniu przez nauczycieli ostrych granic dzielących przedmioty szkolne i usiłujących tworzyć całościowy obraz świata w umysłach uczniów. Nauczyciele fizyki i języka polskiego prezentują szkolne relacje między obiektywnie zorientowanymi dyscyplinami ścisłymi a subiektywną humanistyką. Autor unaocznia wielką rangę edukacyjną interwencji humanistycznej na przedmiotach matematyczno-przyrodniczych i wspólnie budowanej trzeciej kultury" [www.impulsoficyna.com.pl].
600 1 9 %a Plebański, Stanisław %c (fizyk)
648 # 9 %a 1901-2000
648 # 9 %a 1945-1989
648 # 9 %a 1989-2000
648 # 9 %a 2001-
650 9 %a Szkolnictwo
650 9 %a Reforma oświaty
650 9 %a Nauczyciele
650 9 %a Fizycy
650 9 %a Fizyka (przedmiot szkolny)
650 9 %a Metody nauczania
650 9 %a Efektywność nauczania
651 9 %a Polska
655 9 %a Felieton
655 9 %a Pamiętniki i wspomnienia
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Fizyka i astronomia
658 %a Historia
710 2 # %a Oficyna Wydawnicza Impuls. %e Wydawca %4 pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223201459265 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-8095-891-3

"Autor przedstawił historię zmian w oświacie – od »eksperymentu Muszyńskiego« z lat sześćdziesiątych do kształcenia on-line w czasie trwania pandemii – z punktu widzenia nauczyciela fizyki. Impulsem do powstania utworu okazał się proces wdrażania do praktyki szkolnej założeń psychologii nastawień.
Rozdział pierwszy pokazuje system oświaty rejestrowany oczami ucznia, uwidaczniając ogrom nauczycielskiej odpowiedzialności w zakresie internalizacji (przemiany motywacji zewnętrznej w wewnętrzną) oraz demotywującą rolę szkolnych incydentów.
Z kolei w rozdziale drugim, te same oczy, ale już nauczycielskie, rejestrują i czasem wspomagają reformy administracji oświatowej – zmiany procedur awansu i oceniania nauczycieli, wywracanie co kilka lat treści kształcenia, urzędnicze wchodzenie w merytoryczne kompetencje nauczyciela.

Rozdział trzeci to obraz powolnego dochodzenia nauczyciela do uznania doniosłości psychologii i neurobiologii w praktyce szkolnej – od psychologii zdroworozsądkowej, poprzez behawioryzm do psychologii poznawczej, a w niej zawarte prace Carol Dweck. Autor charakteryzuje przeszkody w tworzeniu atmosfery sprzyjającej wprowadzaniu do szkół wniosków z badań psychologów. Pokazuje przykłady interwencji psychologicznych stosowanych na lekcjach różnych przedmiotów nauczania.
W czwartym rozdziale autor przedstawia trudności na jakie napotyka nauczyciel w pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym. Na bazie swojego doświadczenia zawodowego i doniesień z badań neuropsychologów analizuje przyczyny, które powodują spychanie przez system uczniów wybitnych w stronę poziomu średniego. Nawiązuje także do minimalnego wykorzystywania na lekcjach komputera jako narzędzia pracy, a uwzględnianie tylko jego medialno-informacyjnych zastosowań.

Utwór kończy rozdział piąty, odsłaniający konflikty przy przekraczaniu przez nauczycieli ostrych granic dzielących przedmioty szkolne i usiłujących tworzyć całościowy obraz świata w umysłach uczniów. Nauczyciele fizyki i języka polskiego prezentują szkolne relacje między obiektywnie zorientowanymi dyscyplinami ścisłymi a subiektywną humanistyką. Autor unaocznia wielką rangę edukacyjną interwencji humanistycznej na przedmiotach matematyczno-przyrodniczych i wspólnie budowanej trzeciej kultury" [www.impulsoficyna.com.pl].

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 182874
Sygnatura:
W 182874 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz