Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nauczyciel-wychowawca (nie)wspierający ucznia : o znaczeniu nauczycielskich kompetencji społecznych

Autorzy:
Piorunek, Magdalena
Tytuł pełny:
Nauczyciel-wychowawca (nie)wspierający ucznia : o znaczeniu nauczycielskich kompetencji społecznych / Magdalena Piorunek
Rok wydania:
2020
Wydawca:
Poznań : UAM Wydawnictwo Naukowe
ISBN:
9788323238416
9788323238423
Seria:
Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 0083-4254 ; nr 329
Opis fizyczny:
181, [1] strona : ilustracje ; 25 cm
Wydanie:
Wydanie I
Uwagi:
Bibliografia, netografia na stronach 173-180
Streszczenie w języku angielskim
Temat:
Wychowawcy klas
Kompetencje społeczne
Kompetencje zawodowe
Gimnazja
Wsparcie społeczne
Relacje międzyludzkie
Uczniowie
Klasa szkolna (socjologia)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
Edukacja i pedagogika
Socjologia i społeczeństwo
#Ibuk Libra
Gatunek / Forma:
Książki
Publikacje naukowe
Monografia
Raport z badań
Współtwórcy:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań). Wydawca
Książka
propozycja biblioteki
LDR 04386cam#a2200661#i#4500
001 3223201491236
003 OLSZT 005
005 20240308093856.5
008 210421s2020####pl#||||g#||||||||#||pol#d
015 %a UWD 2021/6330
020 %a 9788323238416 %q (oprawa twarda)
020 %z 9788323238423 %q (e-book)
035 %a (PL)b1000000897339
035 %a (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9911795000405606
035 %a 991052877831605066
040 %a WA N %c WA N %d WA N %d KR U %d WA N %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
045 2 %b d2014 %b d2016
046 %k 2020
100 1 %a Piorunek, Magdalena. %e Autor
245 1 0 %a Nauczyciel-wychowawca (nie)wspierający ucznia : %b o znaczeniu nauczycielskich kompetencji społecznych / %c Magdalena Piorunek.
246 3 0 %a O znaczeniu nauczycielskich kompetencji społecznych
250 %a Wydanie I.
260 # %a Poznań : %b UAM Wydawnictwo Naukowe, %c 2020.
300 %a 181, [1] strona : %b ilustracje ; %c 25 cm.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
490 1 %a Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, %x 0083-4254 ; %v nr 329
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 173-180.
520 8 %a "Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli-wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów.
520 8 %a Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca" [https://ksiegarnia.pwn.pl/Nauczyciel-wychowawca-nie-wspierajacy-ucznia-o-znaczeniu-nauczycielskich-kompetencji-spolecznych,878319827,p.html].
546 %a Streszczenie w języku angielskim.
648 9 %a 2001- %2 DBN
650 9 %a Wychowawcy klas %2 DBN
650 9 %a Kompetencje społeczne %2 DBN
650 9 %a Kompetencje zawodowe
650 9 %a Gimnazja %2 DBN
650 9 %a Wsparcie społeczne
650 9 %a Relacje międzyludzkie %2 DBN
650 9 %a Uczniowie %2 DBN
650 9 %a Klasa szkolna (socjologia) %2 DBN
651 9 %a Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice) %2 DBN
655 9 %a Monografia
655 9 %a Raport z badań %2 DBN
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Socjologia i społeczeństwo
710 2 # %a Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań). %e Wydawca %4 pbl
830 0 %a Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu %x 0083-4254 ; %v nr 329
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223201491236 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
856 4 # %u https://libra.ibuk.pl/reader/nauczyciel-wychowawca-niewspierajacy-ucznia--o-znaczeniu-magdalena-piorunek-246857 %y Książka dostępna również w wersji elektronicznej na platformie IBUK Libra. Zapraszamy do Wypożyczalni po kod dostępu.
920 %a ISBN 978-83-232-3841-6 (oprawa twarda)
920 %z ISBN 978-83-232-3842-3 (e-book)
990 %a #Ibuk Libra

"Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli-wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów.

Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca" [https://ksiegarnia.pwn.pl/Nauczyciel-wychowawca-nie-wspierajacy-ucznia-o-znaczeniu-nauczycielskich-kompetencji-spolecznych,878319827,p.html].

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 183136
Sygnatura:
W 183136 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz