%a WA N %c WA N %d WA N %d KR U %d WA N %e PNN %d OLSZT 005
041
0
#
%a pol %b eng
045
2
%b d2014 %b d2016
046
%k 2020
100
1
%a Piorunek, Magdalena. %e Autor
245
1
0
%a Nauczyciel-wychowawca (nie)wspierający ucznia : %b o znaczeniu nauczycielskich kompetencji społecznych / %c Magdalena Piorunek.
246
3
0
%a O znaczeniu nauczycielskich kompetencji społecznych
250
%a Wydanie I.
260
#
%a Poznań : %b UAM Wydawnictwo Naukowe, %c 2020.
300
%a 181, [1] strona : %b ilustracje ; %c 25 cm.
336
%a Tekst %b txt %2 rdacontent
337
%a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338
%a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380
%a Książki
380
%a Publikacje naukowe
388
1
%a 2001-
490
1
%a Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, %x 0083-4254 ; %v nr 329
504
%a Bibliografia, netografia na stronach 173-180.
520
8
%a "Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli-wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów.
520
8
%a Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca" [https://ksiegarnia.pwn.pl/Nauczyciel-wychowawca-nie-wspierajacy-ucznia-o-znaczeniu-nauczycielskich-kompetencji-spolecznych,878319827,p.html].
546
%a Streszczenie w języku angielskim.
648
9
%a 2001- %2 DBN
650
9
%a Wychowawcy klas %2 DBN
650
9
%a Kompetencje społeczne %2 DBN
650
9
%a Kompetencje zawodowe
650
9
%a Gimnazja %2 DBN
650
9
%a Wsparcie społeczne
650
9
%a Relacje międzyludzkie %2 DBN
650
9
%a Uczniowie %2 DBN
650
9
%a Klasa szkolna (socjologia) %2 DBN
651
9
%a Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice) %2 DBN
655
9
%a Monografia
655
9
%a Raport z badań %2 DBN
658
%a Edukacja i pedagogika
658
%a Socjologia i społeczeństwo
710
2
#
%a Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań). %e Wydawca %4 pbl
830
0
%a Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu %x 0083-4254 ; %v nr 329
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223201491236 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
856
4
#
%u https://libra.ibuk.pl/reader/nauczyciel-wychowawca-niewspierajacy-ucznia--o-znaczeniu-magdalena-piorunek-246857 %y Książka dostępna również w wersji elektronicznej na platformie IBUK Libra. Zapraszamy do Wypożyczalni po kod dostępu.
920
%a ISBN 978-83-232-3841-6 (oprawa twarda)
920
%z ISBN 978-83-232-3842-3 (e-book)
990
%a #Ibuk Libra
"Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli-wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów.
Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca" [https://ksiegarnia.pwn.pl/Nauczyciel-wychowawca-nie-wspierajacy-ucznia-o-znaczeniu-nauczycielskich-kompetencji-spolecznych,878319827,p.html].
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!
wyszukiwanie rozszerzone - obejmuje warunek w różnych formach ze względu na inne końcówki fleksyjne (stemming), synonimy, brak znaków diakrytycznych itp.
wyszukiwanie precyzyjne - obejmuje warunek tylko w podanej formie. Nie uwzględnia się tutaj innych końcówek fleksyjnych, synonimów, braku znaków diakrytycznych itp.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Prześlij opinię
Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.