Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pedagogiczna kategoria błędu : teoretyczne konteksty - praktyczne inspiracje dla edukacji wczesnoszkolnej

Autorzy:
Kopaczyńska, Iwona
Tytuł pełny:
Pedagogiczna kategoria błędu : teoretyczne konteksty - praktyczne inspiracje dla edukacji wczesnoszkolnej / Iwona Kopaczyńska
Rok wydania:
2020
Wydawca:
Kraków : Impuls
ISBN:
9788380958760
Opis fizyczny:
165, [2] strony : ilustracje ; 24 cm
Wydanie:
Wydanie I
Zawartość:
Rozdział 1. Pojęcie błędu i sposoby jego rozumienia.
Rozdział 2. Teoretyczne konteksty pedagogicznej kategorii błędu.
Rozdział 3. Kryteria wyróżniania błędów w działaniu pedagogicznym.
Rozdział 4. Znaczenie błędów w procesie uczenia się i rozwoju uczniów.
Rozdział 5. Strategie pracy z błędami

Uwagi:
Bibliografia, netografia na stronach 157-165
Temat:
Błędy
Błędy wychowawcze
Błędy dydaktyczne
Nauczanie początkowe
Uczenie się
Strategie uczenia się
Uczniowie
Nauczyciele
Metody nauczania
Edukacja i pedagogika
#Ibuk Libra
Gatunek / Forma:
Książki
Publikacje naukowe
Opracowanie
Współtwórcy:
Oficyna Wydawnicza Impuls. Wydawca
Książka
propozycja biblioteki
LDR 03898cam#a2200493#i#4500
001 3223201494744
003 OLSZT 005
005 20240311071629.5
008 210506s2020####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788380958760
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
046 %k 2020
100 1 %a Kopaczyńska, Iwona. %e Autor
245 1 0 %a Pedagogiczna kategoria błędu : %b teoretyczne konteksty - praktyczne inspiracje dla edukacji wczesnoszkolnej / %c Iwona Kopaczyńska.
250 %a Wydanie I.
260 # %a Kraków : %b Impuls, %c 2020.
300 %a 165, [2] strony : %b ilustracje ; %c 24 cm.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 157-165.
505 0 # %a Rozdział 1. Pojęcie błędu i sposoby jego rozumienia.<br>Rozdział 2. Teoretyczne konteksty pedagogicznej kategorii błędu.<br>Rozdział 3. Kryteria wyróżniania błędów w działaniu pedagogicznym.<br>Rozdział 4. Znaczenie błędów w procesie uczenia się i rozwoju uczniów.<br>Rozdział 5. Strategie pracy z błędami.
520 8 %a "Błąd obciążony jest negatywną konotacją, w szkole jest podstawą oceniania, a zdarza się, że logika nauczycielskiego działania polega na przygotowywaniu takich zadań, aby ucznia »złapać« na błędach. Rzadziej natomiast obecne jest w myśleniu pedagogicznym przekonanie, że błąd to informacja o procesie rozwoju dziecka, o jego rozumowaniu, o podejmowanych przez nie strategiach rozwiązywania problemu itd. Można postawić tezę, że w praktyce edukacyjnej błąd postrzega się bardziej jako środek selekcji, mniej zaś jako środek aktywizacji dziecka. Ten drugi aspekt myślenia o błędach w procesie uczenia się, wciąż słabo akcentowany i doceniany, stał się tematem mojej publikacji. W przedstawianiu różnych aspektów błędów dominują w niej więc interpretacje pedagogiczne.
520 8 %a Popełnienie błędu przez ucznia może być dla nauczyciela skarbnicą wiedzy o przebiegu procesów poznawczych u niego, o jego wiedzy osobistej, z którą wchodzi w edukację, o znaczeniach, jakie nadaje światu, swoim działaniom, o tym, jak ten świat rozumie. Można również lepiej zrozumieć samych uczniów, jeśli przyglądamy się właśnie błędom, bo ujawniają one prawdę o tym, »jak jest«. Ważne to może być zwłaszcza w kontekście procesu uczenia się. Błąd uczniowski może więc stanowić punkt wyjścia organizowanego działania pedagogicznego, które wychodząc od niego, umożliwi uczniowi zbudowanie nowego sposobu rozumienia zjawisk, problemów, konstruowania strategii myślowych i działaniowych" [ze wstępu].
650 9 %a Błędy
650 9 %a Błędy wychowawcze
650 9 %a Błędy dydaktyczne
650 9 %a Nauczanie początkowe
650 9 %a Uczenie się
650 9 %a Strategie uczenia się
650 9 %a Uczniowie
650 9 %a Nauczyciele
650 9 %a Metody nauczania
655 9 %a Opracowanie
658 %a Edukacja i pedagogika
710 2 # %a Oficyna Wydawnicza Impuls. %e Wydawca %4 pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223201494744 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
856 4 # %u https://libra.ibuk.pl/reader/pedagogiczna-kategoria-bledu-iwona-kopaczynska-243139 %y Książka dostępna również w wersji elektronicznej na platformie IBUK Libra. Zapraszamy do Wypożyczalni po kod dostępu.
920 %a ISBN 978-83-8095-876-0
990 %a #Ibuk Libra

"Błąd obciążony jest negatywną konotacją, w szkole jest podstawą oceniania, a zdarza się, że logika nauczycielskiego działania polega na przygotowywaniu takich zadań, aby ucznia »złapać« na błędach. Rzadziej natomiast obecne jest w myśleniu pedagogicznym przekonanie, że błąd to informacja o procesie rozwoju dziecka, o jego rozumowaniu, o podejmowanych przez nie strategiach rozwiązywania problemu itd. Można postawić tezę, że w praktyce edukacyjnej błąd postrzega się bardziej jako środek selekcji, mniej zaś jako środek aktywizacji dziecka. Ten drugi aspekt myślenia o błędach w procesie uczenia się, wciąż słabo akcentowany i doceniany, stał się tematem mojej publikacji. W przedstawianiu różnych aspektów błędów dominują w niej więc interpretacje pedagogiczne.

Popełnienie błędu przez ucznia może być dla nauczyciela skarbnicą wiedzy o przebiegu procesów poznawczych u niego, o jego wiedzy osobistej, z którą wchodzi w edukację, o znaczeniach, jakie nadaje światu, swoim działaniom, o tym, jak ten świat rozumie. Można również lepiej zrozumieć samych uczniów, jeśli przyglądamy się właśnie błędom, bo ujawniają one prawdę o tym, »jak jest«. Ważne to może być zwłaszcza w kontekście procesu uczenia się. Błąd uczniowski może więc stanowić punkt wyjścia organizowanego działania pedagogicznego, które wychodząc od niego, umożliwi uczniowi zbudowanie nowego sposobu rozumienia zjawisk, problemów, konstruowania strategii myślowych i działaniowych" [ze wstępu].

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 183198
Sygnatura:
W 183198 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz