Rozdział 1. Pojęcie błędu i sposoby jego rozumienia. Rozdział 2. Teoretyczne konteksty pedagogicznej kategorii błędu. Rozdział 3. Kryteria wyróżniania błędów w działaniu pedagogicznym. Rozdział 4. Znaczenie błędów w procesie uczenia się i rozwoju uczniów. Rozdział 5. Strategie pracy z błędami
%a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338
%a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380
%a Książki
380
%a Publikacje naukowe
388
1
%a 2001-
504
%a Bibliografia, netografia na stronach 157-165.
505
0
#
%a Rozdział 1. Pojęcie błędu i sposoby jego rozumienia.<br>Rozdział 2. Teoretyczne konteksty pedagogicznej kategorii błędu.<br>Rozdział 3. Kryteria wyróżniania błędów w działaniu pedagogicznym.<br>Rozdział 4. Znaczenie błędów w procesie uczenia się i rozwoju uczniów.<br>Rozdział 5. Strategie pracy z błędami.
520
8
%a "Błąd obciążony jest negatywną konotacją, w szkole jest podstawą oceniania, a zdarza się, że logika nauczycielskiego działania polega na przygotowywaniu takich zadań, aby ucznia »złapać« na błędach. Rzadziej natomiast obecne jest w myśleniu pedagogicznym przekonanie, że błąd to informacja o procesie rozwoju dziecka, o jego rozumowaniu, o podejmowanych przez nie strategiach rozwiązywania problemu itd. Można postawić tezę, że w praktyce edukacyjnej błąd postrzega się bardziej jako środek selekcji, mniej zaś jako środek aktywizacji dziecka. Ten drugi aspekt myślenia o błędach w procesie uczenia się, wciąż słabo akcentowany i doceniany, stał się tematem mojej publikacji. W przedstawianiu różnych aspektów błędów dominują w niej więc interpretacje pedagogiczne.
520
8
%a Popełnienie błędu przez ucznia może być dla nauczyciela skarbnicą wiedzy o przebiegu procesów poznawczych u niego, o jego wiedzy osobistej, z którą wchodzi w edukację, o znaczeniach, jakie nadaje światu, swoim działaniom, o tym, jak ten świat rozumie. Można również lepiej zrozumieć samych uczniów, jeśli przyglądamy się właśnie błędom, bo ujawniają one prawdę o tym, »jak jest«. Ważne to może być zwłaszcza w kontekście procesu uczenia się. Błąd uczniowski może więc stanowić punkt wyjścia organizowanego działania pedagogicznego, które wychodząc od niego, umożliwi uczniowi zbudowanie nowego sposobu rozumienia zjawisk, problemów, konstruowania strategii myślowych i działaniowych" [ze wstępu].
650
9
%a Błędy
650
9
%a Błędy wychowawcze
650
9
%a Błędy dydaktyczne
650
9
%a Nauczanie początkowe
650
9
%a Uczenie się
650
9
%a Strategie uczenia się
650
9
%a Uczniowie
650
9
%a Nauczyciele
650
9
%a Metody nauczania
655
9
%a Opracowanie
658
%a Edukacja i pedagogika
710
2
#
%a Oficyna Wydawnicza Impuls. %e Wydawca %4 pbl
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223201494744 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
856
4
#
%u https://libra.ibuk.pl/reader/pedagogiczna-kategoria-bledu-iwona-kopaczynska-243139 %y Książka dostępna również w wersji elektronicznej na platformie IBUK Libra. Zapraszamy do Wypożyczalni po kod dostępu.
920
%a ISBN 978-83-8095-876-0
990
%a #Ibuk Libra
"Błąd obciążony jest negatywną konotacją, w szkole jest podstawą oceniania, a zdarza się, że logika nauczycielskiego działania polega na przygotowywaniu takich zadań, aby ucznia »złapać« na błędach. Rzadziej natomiast obecne jest w myśleniu pedagogicznym przekonanie, że błąd to informacja o procesie rozwoju dziecka, o jego rozumowaniu, o podejmowanych przez nie strategiach rozwiązywania problemu itd. Można postawić tezę, że w praktyce edukacyjnej błąd postrzega się bardziej jako środek selekcji, mniej zaś jako środek aktywizacji dziecka. Ten drugi aspekt myślenia o błędach w procesie uczenia się, wciąż słabo akcentowany i doceniany, stał się tematem mojej publikacji. W przedstawianiu różnych aspektów błędów dominują w niej więc interpretacje pedagogiczne.
Popełnienie błędu przez ucznia może być dla nauczyciela skarbnicą wiedzy o przebiegu procesów poznawczych u niego, o jego wiedzy osobistej, z którą wchodzi w edukację, o znaczeniach, jakie nadaje światu, swoim działaniom, o tym, jak ten świat rozumie. Można również lepiej zrozumieć samych uczniów, jeśli przyglądamy się właśnie błędom, bo ujawniają one prawdę o tym, »jak jest«. Ważne to może być zwłaszcza w kontekście procesu uczenia się. Błąd uczniowski może więc stanowić punkt wyjścia organizowanego działania pedagogicznego, które wychodząc od niego, umożliwi uczniowi zbudowanie nowego sposobu rozumienia zjawisk, problemów, konstruowania strategii myślowych i działaniowych" [ze wstępu].
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!
wyszukiwanie rozszerzone - obejmuje warunek w różnych formach ze względu na inne końcówki fleksyjne (stemming), synonimy, brak znaków diakrytycznych itp.
wyszukiwanie precyzyjne - obejmuje warunek tylko w podanej formie. Nie uwzględnia się tutaj innych końcówek fleksyjnych, synonimów, braku znaków diakrytycznych itp.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Prześlij opinię
Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.