301, [2] strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm
Wydanie:
Wydanie I
Uwagi:
W aneksie na stronach 211-288: Kalendarium prawicowych reform oświatowych w latach 1989-2019 oraz teksty listów, apeli, petycji, stanowisk, ekspertyz, opinii, komunikatów organizacji, zespołów i poszczególnych osób Bibliografia, netografia na stronach 289-301
%a WA N %c WA N %d WA N %d KR U %e PNN %d OLSZT 005
045
2
%b d1989 %b d2019
046
%k 2020
100
1
%a Śliwerski, Bogusław %d (1954- ). %e Autor
245
1
0
%a (Kontr-)rewolucja oświatowa : %b studium z polityki prawicowych reform edukacyjnych / %c Bogusław Śliwerski.
246
3
0
%a Studium z polityki prawicowych reform edukacyjnych
250
%a Wydanie I.
260
#
%a Łódź : %b Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, %c 2020.
300
%a 301, [2] strony : %b fotografie, ilustracje, wykresy ; %c 25 cm.
336
%a Tekst %b txt %2 rdacontent
337
%a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338
%a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380
%a Książki
380
%a Publikacje naukowe
388
1
%a 2001-
500
%a W aneksie na stronach 211-288: Kalendarium prawicowych reform oświatowych w latach 1989-2019 oraz teksty listów, apeli, petycji, stanowisk, ekspertyz, opinii, komunikatów organizacji, zespołów i poszczególnych osób.
504
%a Bibliografia, netografia na stronach 289-301.
520
8
%a "Planowanie oświatowe w aspekcie prognoz rozwoju kraju ma u nas charakter <i>stricte</i> ideologiczny, a więc adaptacyjny, czyli taki sam, z jakim mieliśmy do czynienia w okresie PRL. Dominuje tu normatywna funkcja założeń i zasad polityki oświatowej, koncentrująca uwagę władz na określaniu celów i treści kształcenia i wychowania z uwzględnieniem stosunku szkolnictwa do spraw nauczania religii. [...] Szkoła III RP nadal jest organizowana i prowadzona na wzór biurokratycznych instytucji państwowych przełomu XIX i XX w., by realizować w niej cele zgodnie z zasadą administracyjnej racjonalności, a więc przy stosowaniu tych samych środków, w tym samym czasie i względnie tych samych warunkach określanych przez centralistyczną władzę. Chodzi o to, by do maksimum wykluczyć z ich funkcjonowania przypadek (los), nauczycielską niezależność, twórczość i uczniowską autonomię [...].
520
8
%a Po trzydziestu latach transformacji mamy w polskiej polityce oświatowej naprzemienność normatywnych imperatywów władzy politycznej w procesie wychowawczym szkół, bez jakiegokolwiek odwołania do Konstytucji III RP [...]. Nie ma zatem w polityce oświatowej ani planowania oświatowego, które musiałoby odbywać się na podstawie naukowych badań i analiz kluczowych dla edukacji czynników, ani prognozowania oświatowego mającego na celu przewidywanie przyszłych zjawisk na podstawie także naukowych danych, gdyż żaden z ministrów nie wie, jak długo będzie mógł realizować własny (w sensie własnego zaplecza partyjnego) projekt oświatowy" [ze wstępu].
648
9
%a 1901-2000 %2 DBN
648
9
%a 1989-2000 %2 DBN
648
9
%a 2001- %2 DBN
650
9
%a Polityka oświatowa %2 DBN
650
9
%a Prawica (politologia) %2 DBN
650
9
%a Reforma oświaty %2 DBN
650
9
%a Szkolnictwo %2 DBN
651
9
%a Polska %2 DBN
655
9
%a Esej
658
%a Edukacja i pedagogika
658
%a Polityka, politologia, administracja publiczna
710
2
#
%a Uniwersytet Łódzki. %b Wydawnictwo. %e Wydawca %4 pbl
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223201552730 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920
%a ISBN 978-83-8142-978-8 (oprawa miękka)
920
%z ISBN 978-83-8142-979-5 (e-book)
"Planowanie oświatowe w aspekcie prognoz rozwoju kraju ma u nas charakter stricte ideologiczny, a więc adaptacyjny, czyli taki sam, z jakim mieliśmy do czynienia w okresie PRL. Dominuje tu normatywna funkcja założeń i zasad polityki oświatowej, koncentrująca uwagę władz na określaniu celów i treści kształcenia i wychowania z uwzględnieniem stosunku szkolnictwa do spraw nauczania religii. [...] Szkoła III RP nadal jest organizowana i prowadzona na wzór biurokratycznych instytucji państwowych przełomu XIX i XX w., by realizować w niej cele zgodnie z zasadą administracyjnej racjonalności, a więc przy stosowaniu tych samych środków, w tym samym czasie i względnie tych samych warunkach określanych przez centralistyczną władzę. Chodzi o to, by do maksimum wykluczyć z ich funkcjonowania przypadek (los), nauczycielską niezależność, twórczość i uczniowską autonomię [...].
Po trzydziestu latach transformacji mamy w polskiej polityce oświatowej naprzemienność normatywnych imperatywów władzy politycznej w procesie wychowawczym szkół, bez jakiegokolwiek odwołania do Konstytucji III RP [...]. Nie ma zatem w polityce oświatowej ani planowania oświatowego, które musiałoby odbywać się na podstawie naukowych badań i analiz kluczowych dla edukacji czynników, ani prognozowania oświatowego mającego na celu przewidywanie przyszłych zjawisk na podstawie także naukowych danych, gdyż żaden z ministrów nie wie, jak długo będzie mógł realizować własny (w sensie własnego zaplecza partyjnego) projekt oświatowy" [ze wstępu].
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!
wyszukiwanie rozszerzone - obejmuje warunek w różnych formach ze względu na inne końcówki fleksyjne (stemming), synonimy, brak znaków diakrytycznych itp.
wyszukiwanie precyzyjne - obejmuje warunek tylko w podanej formie. Nie uwzględnia się tutaj innych końcówek fleksyjnych, synonimów, braku znaków diakrytycznych itp.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Prześlij opinię
Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.