Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Czy (post)człowiek myśli równościowo?

Autorzy:
Obrycka, Małgorzata
Tytuł pełny:
Czy (post)człowiek myśli równościowo? / Małgorzata Obrycka
Rok wydania:
2020
Szukaj w:
Inny, s. 621-639
Uwagi:
Bibliografia, netografia na stronach 636-639
Streszczenie w języku angielskim
Temat:
Kotarbiński, Tadeusz (1886-1981)
Posthumanizm
Humanizm (postawa)
Egalitaryzm
Równość (prawo)
Ludzie a zwierzęta
Dobrostan zwierząt
Spolegliwość (filozofia)
Ahinsa
Etyka
Pedagogika
Polska
Filozofia i etyka
Socjologia i społeczeństwo
Edukacja i pedagogika
Gatunek / Forma:
Artykuły
Publikacje naukowe
Artykuł problemowy
Artykuł z pracy zbiorowej
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 02634caa#a2200529#i#4500
001 3223301627215
003 OLSZT 005
005 20240125114317.7
008 220711s2020####pl#||||g#####|||###|pol#d
035 %a (PL)b1000002333818
035 %a (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9912616859205606
035 %a 991052975738505066
040 %a WA N %c WA N %d WA N %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
046 %k 2020
100 1 %a Obrycka, Małgorzata. %e Autor
245 1 0 %a Czy (post)człowiek myśli równościowo? / %c Małgorzata Obrycka.
260 # %c 2020.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 636-639.
520 8 %a "W tekście zwracam uwagę na problematykę umiejscowienia człowieka wobec pozostałych istot żywych oraz całej przyrody. Czy człowiek jest nadal miarą wszechrzeczy? Jeśli odpowiemy negatywnie na to pytanie, to powinniśmy podać konkretne argumenty na rzecz odrzucenia tej koncepcji. Tak też czynię w niniejszym artykule, odwołując się do założeń wypracowanych w ramach nurtu określanego mianem posthumanizmu. Rozważania poszerzyłam o główne wątki pojawiające się w koncepcji opiekuna spolegliwego Tadeusza Kotarbińskiego. Przedstawiłam również zasadnicze idee etyczne ahimsy" [Abstrakt].
546 %a Streszczenie w języku angielskim.
600 1 9 %a Kotarbiński, Tadeusz %d (1886-1981)
650 9 %a Posthumanizm %2 DBN
650 9 %a Humanizm (postawa)
650 7 %a Egalitaryzm %2 DBN
650 7 %a Równość (prawo) %2 DBN
650 9 %a Ludzie a zwierzęta
650 9 %a Dobrostan zwierząt
650 9 %a Spolegliwość (filozofia)
650 9 %a Ahinsa
650 7 %a Etyka %2 DBN
650 9 %a Pedagogika %2 DBN
651 7 %a Polska %2 DBN
655 7 %a Artykuł problemowy %2 DBN
655 7 %a Artykuł z pracy zbiorowej %2 DBN
658 %a Filozofia i etyka
658 %a Socjologia i społeczeństwo
658 %a Edukacja i pedagogika
773 0 # %i // W: %t Inny, %w (PL)b1000000910064 %w (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9911800222405606 %w 991052880694805066 %g s. 621-639 %z ISBN 9788380955882
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223301627215 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC

"W tekście zwracam uwagę na problematykę umiejscowienia człowieka wobec pozostałych istot żywych oraz całej przyrody. Czy człowiek jest nadal miarą wszechrzeczy? Jeśli odpowiemy negatywnie na to pytanie, to powinniśmy podać konkretne argumenty na rzecz odrzucenia tej koncepcji. Tak też czynię w niniejszym artykule, odwołując się do założeń wypracowanych w ramach nurtu określanego mianem posthumanizmu. Rozważania poszerzyłam o główne wątki pojawiające się w koncepcji opiekuna spolegliwego Tadeusza Kotarbińskiego. Przedstawiłam również zasadnicze idee etyczne ahimsy" [Abstrakt].

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz