Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Niezwykłe dzieci, nieobce języki : o indywidualizacji w kształceniu językowym

Autorzy:
Karpińska, Katarzyna (1964- )
Tytuł pełny:
Niezwykłe dzieci, nieobce języki : o indywidualizacji w kształceniu językowym / Katarzyna Karpińska-Szaj
Rok wydania:
2022
Wydawca:
Kraków : Impuls
ISBN:
9788366990906
Opis fizyczny:
115 stron ; 24 cm
Wydanie:
Wydanie I
Uwagi:
Bibliografia, netografia na stronach 103-115
Temat:
Nauczanie języków obcych
Indywidualizacja (pedagogika)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Edukacja i pedagogika
Językoznawstwo
Gatunek / Forma:
Książki
Publikacje naukowe
Opracowanie
Współtwórcy:
Oficyna Wydawnicza Impuls. Wydawca
Książka
propozycja biblioteki
LDR 03579cam#a2200445#i#4500
001 3223401684393
003 OLSZT 005
005 20240125114325.0
008 230127s2022####pl#||||g#||||||||#||pol#d
015 %a UWD 2022/21521
020 %a 9788366990906
035 %a (PL)b1000002594918
035 %a (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9912732702105606
035 %a 991053019560705066
040 %a WA N %c WA N %d WA N %d KR U %d WA N %d LUBL KUL %e PNN %d OLSZT 005
046 %k 2022
100 1 %a Karpińska, Katarzyna %d (1964- ). %e Autor
245 1 0 %a Niezwykłe dzieci, nieobce języki : %b o indywidualizacji w kształceniu językowym / %c Katarzyna Karpińska-Szaj.
246 3 0 %a O indywidualizacji w kształceniu językowym
250 %a Wydanie I.
260 # %a Kraków : %b Impuls, %c 2022.
300 %a 115 stron ; %c 24 cm.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 103-115.
520 8 %a "Książka składa się z trzech części. W pierwszej staram się scharakteryzować specyfikę specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów, u których rozwój kompetencji językowych wymaga odpowiedniej stymulacji i wsparcia. Formułuję zatem specyficzną kategorię potrzeb edukacyjnych: specjalne potrzeby językowe, które odnoszą się do przebiegu i skuteczności komunikacji językowej, ale też (a czasami przede wszystkim) do rozwoju poznawczego i społecznego uczniów. Drugą część poświęcam zasadzie indywidualizacji w kształceniu językowym, w szczególności w nauce języków obcych. Możliwości indywidualizowania ścieżek edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami językowymi charakteryzuję w perspektywie nauczania włączającego. W proponowanym podejściu projektowanie i realizacja indywidualnych ścieżek kształcenia językowego obejmują działania synergiczne odnoszące się do rozwijania kompetencji zarówno w języku ojczystym, jak i obcym. Celem trzeciej części jest podsumowanie badań glottodydaktycznych, skupionych przede wszystkim na stosunkowo rzadko podejmowanym aspekcie empirycznym, jakim jest połączenie działań edukacyjnych i rehabilitacyjnych w nauce języka obcego. W części tej zawarłam także materiał filmowy ilustrujący osiem lat doświadczeń z integracyjną klasą w Szkole Podstawowej nr 1 w Poznaniu. Bohaterami są uczniowie, którzy „obcość” języków oswoili, zintegrowali ze swoim szkolnym i prywatnym życiem w różnorodnym środowisku. Nauczyli się współpracy z innymi, używając w tym celu różnych środków komunikacji: języka polskiego fonicznego, polskiego języka migowego i nauczanego w szkole języka angielskiego. Autorka" [https://www.impulsoficyna.com.pl].
650 7 %a Nauczanie języków obcych %2 DBN
650 7 %a Indywidualizacja (pedagogika) %2 DBN
650 7 %a Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi %2 DBN
655 7 %a Opracowanie %2 DBN
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Językoznawstwo
710 2 # %a Oficyna Wydawnicza Impuls. %e Wydawca %4 pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223401684393 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-66990-90-6

"Książka składa się z trzech części. W pierwszej staram się scharakteryzować specyfikę specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów, u których rozwój kompetencji językowych wymaga odpowiedniej stymulacji i wsparcia. Formułuję zatem specyficzną kategorię potrzeb edukacyjnych: specjalne potrzeby językowe, które odnoszą się do przebiegu i skuteczności komunikacji językowej, ale też (a czasami przede wszystkim) do rozwoju poznawczego i społecznego uczniów. Drugą część poświęcam zasadzie indywidualizacji w kształceniu językowym, w szczególności w nauce języków obcych. Możliwości indywidualizowania ścieżek edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami językowymi charakteryzuję w perspektywie nauczania włączającego. W proponowanym podejściu projektowanie i realizacja indywidualnych ścieżek kształcenia językowego obejmują działania synergiczne odnoszące się do rozwijania kompetencji zarówno w języku ojczystym, jak i obcym. Celem trzeciej części jest podsumowanie badań glottodydaktycznych, skupionych przede wszystkim na stosunkowo rzadko podejmowanym aspekcie empirycznym, jakim jest połączenie działań edukacyjnych i rehabilitacyjnych w nauce języka obcego. W części tej zawarłam także materiał filmowy ilustrujący osiem lat doświadczeń z integracyjną klasą w Szkole Podstawowej nr 1 w Poznaniu. Bohaterami są uczniowie, którzy „obcość” języków oswoili, zintegrowali ze swoim szkolnym i prywatnym życiem w różnorodnym środowisku. Nauczyli się współpracy z innymi, używając w tym celu różnych środków komunikacji: języka polskiego fonicznego, polskiego języka migowego i nauczanego w szkole języka angielskiego. Autorka" [https://www.impulsoficyna.com.pl].

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 184592
Sygnatura:
W 184592 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz