Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Model oceniania wspierającego uczenie się i rozwój : konteksty praktyczne i teoretyczne

Autorzy:
Pauluk, Dorota
Tytuł pełny:
Model oceniania wspierającego uczenie się i rozwój : konteksty praktyczne i teoretyczne / Dorota Pauluk
Rok wydania:
2022
Wydawca:
Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN:
9788323351498
9788323373575
Opis fizyczny:
256, [2] strony : tabele, wykresy ; 24 cm
Wydanie:
Wydanie I
Uwagi:
Bibliografia na stronach 229-245
Dofinansowanie: Uniwersytet Jagielloński (Instytut Pedagogiki)
Abstrakt w języku angielskim
Temat:
Docymologia
Ocenianie kształtujące
Oceny opisowe
Oceny szkolne
Informacja zwrotna
Samoocena (ocenianie)
Portfolio
Rozwój poznawczy
Edukacja i pedagogika
Gatunek / Forma:
Książki
Publikacje naukowe
Publikacje fachowe
Opracowanie
Współtwórcy:
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo. Wydawca
Książka
propozycja biblioteki
LDR 03494cam#a2200529#i#4500
001 3223401694703
003 OLSZT 005
005 20240125114326.0
008 230311s2022####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788323351498 %q (druk)
020 %a 9788323373575 %q (PDF)
035 %a 9913135965505606
040 %a KR U %c KR U %d KR U %d WAR_WOL/PG %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
046 %k 2022
100 1 %a Pauluk, Dorota. %e Autor
245 1 0 %a Model oceniania wspierającego uczenie się i rozwój : %b konteksty praktyczne i teoretyczne / %c Dorota Pauluk.
250 %a Wydanie I.
260 # %a Kraków : %b Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, %c 2022.
300 %a 256, [2] strony : %b tabele, wykresy ; %c 24 cm
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
380 %a Publikacje naukowe
380 %a Publikacje fachowe
385 %a Nauczyciele
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia na stronach 229-245.
520 8 %a "Książkę Doroty Pauluk wyróżnia sposób ujęcia problematyki oraz jej charakter. Kluczem, który został tutaj wykorzystany, był przyjęty cel - krytyka tradycyjnego oceniania oraz prezentacja oceniania wspierającego uczenie się i rozwój. To pozycja bardzo ważna i potrzebna z racji podjętej tematyki oraz formy nadanej jej przez Autorkę. Wypełnia ona istotną lukę w literaturze przedmiotu - łączy wyrafinowaną, hermetyczną rozprawę przeznaczoną dla wąskiego grona specjalistów z opracowaniem metodycznym. Pomysł, by sięgnąć po rozwiązanie z makropraktyki, okazuje się znakomity. Nauczyciele raczej stronią od teorii, a jednocześnie bardzo wielu z nich ma duży dystans do propozycji oferowanych przez metodykę. Ci przekonani do refleksyjnej praktyki z całą pewnością znajdą w tej książce źródła inspiracji oraz uzasadnienia rozwiązań, które dyktuje im intuicja. Grono adresatów tej publikacji wydaje się bardzo szerokie. Tworzą go nauczyciele szkół wszystkich poziomów i typów. Będzie to także cenna lektura dla studentów pedagogiki oraz kandydatów na nauczycieli. Sądzę, że opracowanie zainteresuje wielu badaczy poszukujących inspiracji dla własnych projektów. Tym bardziej że uważna lektura książki Doroty Pauluk skłania do refleksji oraz otwiera pola nowych poszukiwań z dziedziny sztuki oceniania. Z recenzji prof. dra hab. Henryka Mizerka" [https://wuj.pl].
536 %a Dofinansowanie: Uniwersytet Jagielloński (Instytut Pedagogiki)
546 %a Abstrakt w języku angielskim.
650 9 %a Docymologia
650 7 %a Ocenianie kształtujące %2 DBN
650 7 %a Oceny opisowe %2 DBN
650 7 %a Oceny szkolne %2 DBN
650 7 %a Informacja zwrotna %2 DBN
650 9 %a Samoocena (ocenianie)
650 7 %a Portfolio %2 DBN
650 7 %a Rozwój poznawczy %2 DBN
655 7 %a Opracowanie %2 DBN
658 %a Edukacja i pedagogika
710 2 # %a Uniwersytet Jagielloński. %b Wydawnictwo. %e Wydawca %4 pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223401694703 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-233-5149-8 %q (druk)
920 %a ISBN 978-83-233-7357-5 %q (PDF)

"Książkę Doroty Pauluk wyróżnia sposób ujęcia problematyki oraz jej charakter. Kluczem, który został tutaj wykorzystany, był przyjęty cel - krytyka tradycyjnego oceniania oraz prezentacja oceniania wspierającego uczenie się i rozwój. To pozycja bardzo ważna i potrzebna z racji podjętej tematyki oraz formy nadanej jej przez Autorkę. Wypełnia ona istotną lukę w literaturze przedmiotu - łączy wyrafinowaną, hermetyczną rozprawę przeznaczoną dla wąskiego grona specjalistów z opracowaniem metodycznym. Pomysł, by sięgnąć po rozwiązanie z makropraktyki, okazuje się znakomity. Nauczyciele raczej stronią od teorii, a jednocześnie bardzo wielu z nich ma duży dystans do propozycji oferowanych przez metodykę. Ci przekonani do refleksyjnej praktyki z całą pewnością znajdą w tej książce źródła inspiracji oraz uzasadnienia rozwiązań, które dyktuje im intuicja. Grono adresatów tej publikacji wydaje się bardzo szerokie. Tworzą go nauczyciele szkół wszystkich poziomów i typów. Będzie to także cenna lektura dla studentów pedagogiki oraz kandydatów na nauczycieli. Sądzę, że opracowanie zainteresuje wielu badaczy poszukujących inspiracji dla własnych projektów. Tym bardziej że uważna lektura książki Doroty Pauluk skłania do refleksji oraz otwiera pola nowych poszukiwań z dziedziny sztuki oceniania. Z recenzji prof. dra hab. Henryka Mizerka" [https://wuj.pl].

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 184635
Sygnatura:
W 184635 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz