Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Klasa szkolna jako przestrzeń efektywnego uczenia się i współpracy

Autorzy:
Grześko-Nyczka, Marta
Tytuł pełny:
Klasa szkolna jako przestrzeń efektywnego uczenia się i współpracy / Marta Grześko-Nyczka
Rok wydania:
2022
Szukaj w:
Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych, s. 344-356
Zawartość:
  • Tradycyjne role ucznia i nauczyciela w przestrzeni klasy.
  • Edukacja szkolna wobec wyzwań XXI wieku (koncepcja kompetencji 4k Jérémy Lamriego).
  • Szkoła miejscem efektywnego uczenia się i współpracy?
  • Wykorzystanie przestrzeni klasy w celu organizacji procesów uczenia się.

Uwagi:
Bibliografia, netografia na stronach 355-356
Streszczenie w języku angielskim
Temat:
Cele kształcenia
Kompetencje kluczowe
Pomieszczenia dydaktyczne
Przestrzeń
Wyposażenie szkół
Nauczyciele
Uczniowie
Rola społeczna
Efektywność nauczania
Współdziałanie
Metody aktywizujące (pedagogika)
Polska
Edukacja i pedagogika
Gatunek / Forma:
Artykuły
Publikacje naukowe
Artykuł problemowy
Artykuł z pracy zbiorowej
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 03207caa#a2200505#i#4500
001 3223401709251
003 OLSZT 005
005 20240125114328.6
008 230515s########pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %b eng
045 2 %b d2001 %b d2022
046 %k 2022
100 1 %a Grześko-Nyczka, Marta. %e Autor
245 1 0 %a Klasa szkolna jako przestrzeń efektywnego uczenia się i współpracy / %c Marta Grześko-Nyczka.
260 # %c 2022.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 355-356.
505 8 # %a <ul><li>Tradycyjne role ucznia i nauczyciela w przestrzeni klasy.</li><li>Edukacja szkolna wobec wyzwań XXI wieku (koncepcja kompetencji 4k Jérémy Lamriego).</li><li>Szkoła miejscem efektywnego uczenia się i współpracy?</li><li>Wykorzystanie przestrzeni klasy w celu organizacji procesów uczenia się.</li></ul>
520 8 %a "W artykule poddano refleksji kwestię uwarunkowań skuteczności procesów uczenia się i współpracy w kontekście ustawienia ławek oraz wynikających z nich możliwości zastosowania różnorodnych metod dydaktycznych w salach szkolnych. Uwydatniono także potrzebę zmiany układu ról, jakie utrwalają się pomiędzy uczniem i nauczycielem w toku nauczania frontalnego, wciąż najbardziej popularnego w polskiej szkole. Konieczne bowiem jest zintensyfikowanie działań w kierunku rozwijania umiejętności i postaw proaktywnych, co wiąże się z odchodzeniem od tradycyjnie rozumianej roli nauczyciela sprowadzającego się głównie do przekazującego wiedzę oraz uczniów jako jego biernych odbiorców. Wymaga to wprowadzenia zasady partnerstwa, czyli porzucenia dyrektywności i podporządkowania na rzecz współpracy, zaufania, wzajemnego szacunku oraz współodpowiedzialności za efekty uczenia się" [ze streszczenia].
546 %a Streszczenie w języku angielskim.
648 9 %a 2001-
650 9 %a Cele kształcenia
650 9 %a Kompetencje kluczowe
650 9 %a Pomieszczenia dydaktyczne
650 9 %a Przestrzeń
650 9 %a Wyposażenie szkół
650 9 %a Nauczyciele
650 9 %a Uczniowie
650 9 %a Rola społeczna
650 9 %a Efektywność nauczania
650 9 %a Współdziałanie
650 9 %a Metody aktywizujące (pedagogika)
651 9 %a Polska
655 9 %a Artykuł problemowy
655 9 %a Artykuł z pracy zbiorowej
658 %a Edukacja i pedagogika
773 0 # %i // W: %t Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych, %w 0843402055983 %w 0263402488836 %w (RAD 015)0813402226035 %g s. 344-356 %z ISBN 9788382701760
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223401709251 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC

"W artykule poddano refleksji kwestię uwarunkowań skuteczności procesów uczenia się i współpracy w kontekście ustawienia ławek oraz wynikających z nich możliwości zastosowania różnorodnych metod dydaktycznych w salach szkolnych. Uwydatniono także potrzebę zmiany układu ról, jakie utrwalają się pomiędzy uczniem i nauczycielem w toku nauczania frontalnego, wciąż najbardziej popularnego w polskiej szkole. Konieczne bowiem jest zintensyfikowanie działań w kierunku rozwijania umiejętności i postaw proaktywnych, co wiąże się z odchodzeniem od tradycyjnie rozumianej roli nauczyciela sprowadzającego się głównie do przekazującego wiedzę oraz uczniów jako jego biernych odbiorców. Wymaga to wprowadzenia zasady partnerstwa, czyli porzucenia dyrektywności i podporządkowania na rzecz współpracy, zaufania, wzajemnego szacunku oraz współodpowiedzialności za efekty uczenia się" [ze streszczenia].

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz