Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja małego dziecka : praca zbiorowa. T. 18, Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych

Tytuł pełny:
Edukacja małego dziecka : praca zbiorowa. T. 18, Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych / pod redakcją Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Anny Szafrańskiej
Rok wydania:
2023
Wydawca:
Cieszyn : Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego ; Kraków : Impuls
ISBN:
9788375874686
9788382942576
Opis fizyczny:
228 stron : ilustracje ; 24 cm
Wydanie:
Wydanie I
Uwagi:
Bibliografie, netografie przy pracach
Część prac w języku słowackim. Streszczenia w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim
Temat:
Dziecko w wieku poniemowlęcym
Dziecko w wieku przedszkolnym
Dziecko zaniedbane
Dziecko niedostosowane społecznie
Dziecko z niepełnosprawnością
Dziecko niedowidzące
Edukacja prozdrowotna
Nauczanie początkowe
Metody nauczania
Oceny szkolne
Kreatywność
Nauczanie na odległość
Rzeczywistość wirtualna
Pokolenie Alfa
Edukacja medialna
Pomoc psychologiczna
Specjalne potrzeby edukacyjne
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Wsparcie edukacyjne
Edukacja domowa
Wychowanie przedszkolne
Edukacja i pedagogika
Gatunek / Forma:
Książki
Publikacje naukowe
Publikacje fachowe
Praca zbiorowa
Współtwórcy:
Ogrodzka-Mazur, Ewa Redaktor
Szuścik, Urszula Redaktor
Szafrańska, Anna. Redaktor
Oficyna Wydawnicza Impuls. Wydawca
Uniwersytet Śląski (Katowice). Wydawca
Książka
propozycja biblioteki
LDR 04894cam#a2200733###4500
001 3223401742902
003 OLSZT 005
005 20240125114332.2
008 231004s2023####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788375874686
020 %a 9788382942576
035 %a PPBP23002671
040 %a Pozn PBP/EN %c Pozn PBP/EN %d Pozn PBP/EN %d Pozn PBP/RS %d Pozn PBP/MO %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %a slo %b eng
046 %k 2023
245 0 0 %a Edukacja małego dziecka : %b praca zbiorowa. %n T. 18, %p Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych / %c pod redakcją Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Anny Szafrańskiej.
246 3 0 %a Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych
250 %a Wydanie I.
260 # %a Cieszyn : %b Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego ; %a Kraków : %b Impuls, %c 2023.
300 %a 228 stron : %b ilustracje ; %c 24 cm.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
380 %a Publikacje naukowe
380 %a Publikacje fachowe
385 %a Nauczyciele
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografie, netografie przy pracach.
520 8 %a "Tom został podzielony na pięć obszarów tematycznych. Otwiera go część zatytułowana <i>Konteksty teoretyczne</i>, zawierająca dwa niezwykle istotne teksty, w których autorki zwracają uwagę między innymi na alternatywne formy wczesnej edukacji. Teksty umieszczone w drugiej części <i>Wsparcie pedagogiczne dzieci, nauczycieli i rodziców w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych</i> dotyczą realiów związanych z pracą terapeutyczną z dziećmi niepełnosprawnymi, jak również tymi z grup marginalizowanych czy pozbawionych właściwej opieki ojcowskiej.
520 8 %a W części trzeciej, zatytułowanej <i>Edukacja wczesnoszkolna w kontekście zmian założenia a realizacja</i>, autorzy poszczególnych rozdziałów koncentrują się na zagadnieniach związanych ze zmianami wprowadzanymi w edukacji małych dzieci, jak również tymi, które stanowią efekt przemian społecznych i kulturowych – tak mocno rzutujących w ostatnich latach na system oświaty. Odnoszą się do oceniania i oceny szkolnej jako wypowiedzi o charakterze wartościującym wysiłek edukacyjny dzieci, a także do rozwojowych i wychowawczych skutków codziennego korzystania przez wychowanków z mediów i edukacji zdalnej czy pogarszającej się kondycji zdrowotnej oraz deficytów w sferze nabywanych kompetencji społecznych. W kolejnej części <i>Przestrzenie kreatywności dziecka i nauczyciela</i> tematyka tekstów skupia się wokół rozwoju twórczego oraz twórczości dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Tom zamyka zbiór tekstów poświęconych dzieciom najmłodszym" [https://www.impulsoficyna.com.pl].
546 %a Część prac w języku słowackim. Streszczenia w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
650 9 %a Dziecko w wieku poniemowlęcym
650 7 %a Dziecko w wieku przedszkolnym %2 DBN
650 7 %a Dziecko zaniedbane %2 DBN
650 7 %a Dziecko niedostosowane społecznie %2 DBN
650 7 %a Dziecko z niepełnosprawnością %2 DBN
650 7 %a Dziecko niedowidzące %2 DBN
650 7 %a Edukacja prozdrowotna %2 DBN
650 7 %a Nauczanie początkowe %2 DBN
650 9 %a Metody nauczania
650 9 %a Oceny szkolne
650 9 %a Kreatywność
650 9 %a Nauczanie na odległość
650 9 %a Rzeczywistość wirtualna
650 9 %a Pokolenie Alfa
650 9 %a Edukacja medialna
650 7 %a Pomoc psychologiczna %2 DBN
650 7 %a Specjalne potrzeby edukacyjne %2 DBN
650 7 %a Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi %2 DBN
650 7 %a Wsparcie edukacyjne %2 DBN
650 9 %a Edukacja domowa
650 7 %a Wychowanie przedszkolne %2 DBN
655 7 %a Praca zbiorowa %2 DBN
658 %a Edukacja i pedagogika
700 1 # %a Ogrodzka-Mazur, Ewa %e Redaktor
700 1 # %a Szuścik, Urszula %e Redaktor
700 1 # %a Szafrańska, Anna. %e Redaktor
710 2 # %a Oficyna Wydawnicza Impuls. %e Wydawca %4 pbl
710 2 # %a Uniwersytet Śląski (Katowice). %e Wydawca %4 pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223401742902 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-7587-468-6
920 %a ISBN 978-83-8294-257-6

"Tom został podzielony na pięć obszarów tematycznych. Otwiera go część zatytułowana Konteksty teoretyczne, zawierająca dwa niezwykle istotne teksty, w których autorki zwracają uwagę między innymi na alternatywne formy wczesnej edukacji. Teksty umieszczone w drugiej części Wsparcie pedagogiczne dzieci, nauczycieli i rodziców w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych dotyczą realiów związanych z pracą terapeutyczną z dziećmi niepełnosprawnymi, jak również tymi z grup marginalizowanych czy pozbawionych właściwej opieki ojcowskiej.

W części trzeciej, zatytułowanej Edukacja wczesnoszkolna w kontekście zmian założenia a realizacja, autorzy poszczególnych rozdziałów koncentrują się na zagadnieniach związanych ze zmianami wprowadzanymi w edukacji małych dzieci, jak również tymi, które stanowią efekt przemian społecznych i kulturowych – tak mocno rzutujących w ostatnich latach na system oświaty. Odnoszą się do oceniania i oceny szkolnej jako wypowiedzi o charakterze wartościującym wysiłek edukacyjny dzieci, a także do rozwojowych i wychowawczych skutków codziennego korzystania przez wychowanków z mediów i edukacji zdalnej czy pogarszającej się kondycji zdrowotnej oraz deficytów w sferze nabywanych kompetencji społecznych. W kolejnej części Przestrzenie kreatywności dziecka i nauczyciela tematyka tekstów skupia się wokół rozwoju twórczego oraz twórczości dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Tom zamyka zbiór tekstów poświęconych dzieciom najmłodszym" [https://www.impulsoficyna.com.pl].

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 185153
Sygnatura:
W 185153 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Niedostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz