Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Simulation framework for practical cyber security training in the public service

Tytuł:
Simulation framework for practical cyber security training in the public service
Autorzy:
Deák, Veronika
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Akademia Sztuki Wojennej
Tematy:
simulation framework
cyber security
cyber security education
public service
practical training
Źródło:
Security and Defence Quarterly; 2021, 33, 1; 87-104
2300-8741
2544-994X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The public service sector is a key target of cyberattacks. In order to prevent and effectively tackle such attacks, organisations should continuously develop their defence capabilities. As part of developing such capabilities, public service cybersecurity training is required to teach students about cyberattacks. The present study uses quantitative research techniques including (i) how to identify key requirements for the practical aspects of public service cybersecurity training and (ii) sampling to utilise international best practices from cybersecurity education and conceptual architectures from existing public service organisations. A schematic structure with a two-level practical training course is proposed. On the first level, the students learn about the defence mechanisms of their own info-communication devices and try to prevent attacks in a simulated environment. On the second level, the students apply protection strategies against cyberattacks in organisational infrastructure. Finally, a technical framework is defined to simulate cyberattacks against (a) personal devices and (b) a fictional organisational infrastructure. The specification of a public service cybersecurity training programme should not only focus on theoretical education but also provide practical knowledge to students. By simulating specific attacks, theoretical and practical knowledge can be combined. As a result, students will be able to recognise threats and potential risks from cyberspace.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz