Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelowanie mikrosymulacyjne na Wyspach Brytyjskich, teoria i praktyka, część 2

Tytuł:
Modelowanie mikrosymulacyjne na Wyspach Brytyjskich, teoria i praktyka, część 2
Microsimulation models on British Isles, theory and practice, part 2
Autorzy:
Siwek, K.
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
modele mikrosymulacyjne
Wielka Brytania
Irlandia
Vissim
microsimulation models
Great Britain
Ireland
Źródło:
Transport Miejski i Regionalny; 2017, 9; 20-25
1732-5153
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pierwszej części artykułu autor skupił się na teorii i dobrych praktykach budowy modeli w skali mikro na Wyspach Brytyjskich. W drugiej części posłużył się ich realnym przykładem, wykorzystując projekt przebudowy ronda Kirwan w mieście Galway, gdzie odpowiadał za budowę modelu ruchu. Na rzecz projektu wykonano szeroko zakrojone pomiary ruchu, które posłużyły do budowy modelu. Sam model został opracowany zgodnie z zasadami zarówno angielskimi, jak i irlandzkimi. Dla obu szczytów przyjęto dwie godziny symulacji z analizą godziny szczytu i podziałem na 15-minutowe interwały. Wymagający proces kalibracji i walidacji oparty był na przeprowadzonych badaniach ruchu. W prognozach wykorzystano dane pochodzące z modelu strategicznego West Region Model Irlandii oraz oprogramowania LinSig. Pozwoliło to wykorzystać dane pochodzące z zewnętrznego modelu oraz dokonać wstępnej selekcji najlepszych opcji. Następnie zbudowano modele prognostyczne w Vissimie, zarówno w wariancie inwestycyjnym, jak i bezinwestycyjnym. Na ich bazie dokonano analizy, która wykazała, że inwestycja wpływa na poprawę warunków ruchowych, zmniejszenie strat czasu i długości kolejek. Model i proponowana opcja zostały zaakceptowane i przekazane do dalszych opracowań.

In the first article devoted to the microsimulation models the Author was focused on the theory of the microsimulation and best practices from British Isles’ market. This article relates to the real project and was used as an example. The project was localized in Galway, Ireland and it was aimed at re-design of existing roundabout to improve traffic conditions. Author of the article was responsible for construction of Vissim model for the project. For the project, extensive traffic measurements were used to build the model, to improve calibration and validation process. Both peaks were simulated as 2 hours including 1 hour of peak analysis with 15-min intervals. Challenging calibration and validation process was performed to guarantee appropriate representation of real life behaviours. Forecast stage was supported by West Region Model data from SATURN and LinSig local models. Firstly, proposed schemes were analysed in LinSing based on WRM data and the best option has been chosen. Then the option was modelled very detailed in Vissim to prove correctness of the decision. Comparing both “do-something” and “do-nothing” scenarios showed that proposed scheme indeed improves traffic conditions and reduces delays and queue lengths. Both the model and proposed option had been accepted by local authorities and the next stage of the project – construction design – was launched.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz