Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problematyka nauczania historii Kościoła w szkołach średnich na łamach "Miesięcznika Katechetycznego i Wychowawczego"

Tytuł:
Problematyka nauczania historii Kościoła w szkołach średnich na łamach "Miesięcznika Katechetycznego i Wychowawczego"
The problem of teaching the history of the Church in secondary schools in the pages of the “Catechetical and Educational Monthly”
Autorzy:
Jaworski, Piotr
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Instytut Teologiczno-Pastoralny im. św. bpa Józefa Sebastiana Pelczara
Tematy:
historia
historia Kościoła
nauczanie religii
katecheza
"Miesięcznik Katechetyczny i Wychowawczy"
history
history of the Church
teaching religion
catechesis
"Catechetical and Educational Monthly"
Źródło:
Resovia Sacra : Studia Teologiczno-Filozoficzne Diecezji Rzeszowskiej; 2020, 27; 79-99
1234-8880
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The teaching of Church history in secondary schools was seen as an extremely important educational area. A wide-ranging discussion on teaching methods and curriculum also touched on this issue, from postulates to introduce Church history as a separate subject synchronized with the teaching of general history, through the concern to weave as many historical threads as possible into the curricula of religion. A place for exchange of views and creative discussion was provided not only by conventions and meetings of methodologists and teachers, but also by periodicals, among which “Catechetical and Educational Monthly” played a significant role. The common denominator of all the discussions and analyses was the postulate that catechetical teaching should include topics related to the history of the Church because history is the teacher of life (historia vitae magistra est).

Nauczanie historii Kościoła w szkołach średnich postrzegano za niezwykle ważny obszar edukacyjny. Szeroko zakrojona dyskusja nad metodami i programem nauczania dotykała również tego zagadnienia, począwszy od postulatów wprowadzania historii Kościoła jako odrębnego przedmiotu zsynchronizowanego z nauczaniem historii powszechnej, poprzez troskę o wplatanie możliwie dużej ilości wątków historycznych do programów nauczania religii. Miejscem wymiany poglądów i twórczej dyskusji były nie tylko zjazdy i spotkania metodyków i uczących, ale także czasopisma, wśród których „Miesięcznik Katechetyczno-Wychowawczy” odgrywał znacząca rolę. Wspólnym mianownikiem wszystkich dyskusji i analiz był postulat, aby w nauczaniu katechetycznym poruszać tematy związane z historią Kościoła, gdyż w końcu to „historia jest nauczycielką życia” (historia vitae magistra est).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz