Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Value-Driving Acquisition Process – Conceptual Framework & Business Case

Tytuł:
The Value-Driving Acquisition Process – Conceptual Framework & Business Case
Budowanie wartości w procesie akwizycyjnym – koncepcja struktury i przypadek biznesowy
Autorzy:
Mroczyński, Wojciech G.
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Tematy:
acquisition process
business case
integration
value creation
value-driving
Performance Management System
proces akwizycyjny
model biznesowy
integracja
system zarządzania wynikami
kreowanie wartości
Źródło:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu; 2022, 66, 1; 74-100
1899-3192
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article addresses three challenges in the M&A theory and practice: poor value orientation, lack of integrated approach to an acquisition process, and limited integration scope. It integrates the existing literature reviewing existing models as well as the author's merger experience. This paper proposes a novel acquisition framework addressing the challenges and gaps in the M&A value-creation process. The framework emphasises the role of corporate strategy as the key value creation formula in setting the right context for a merger. It also reiterates the importance of a performance management system assuring accountability and alignment at every stage of a merger including two new process stages. The model also offers a novel perspective on merger integration challenging the traditional approach and promoting earlier initiation of integration efforts. The paper also demonstrates, through a business case, a practical application of the proposed framework by a serial acquirer.

Artykuł dotyczy trzech wyzwań w literaturze i praktyce M&A, tj. słabej orientacji na kreowanie wartości, braku zintegrowanego, a także zbyt wąskiego podejścia do procesu integracyjnego. Zaproponowano nowatorskie spojrzenie analityczno-biznesowe, wychodząc naprzeciw powszechnym wyzwaniom w kreowaniu wartości w procesie akwizycyjnym. Koncepcja ta oparta jest na krytycznym przeglądzie ewoluujących w czasie modeli M&A, jak i na doświadczeniach praktycznych autora. Prezentowana struktura akcentuje rolę strategii korporacyjnej definiującej sposób kreowania wartości danej firmy, w tym również jej działalności akwizycyjnej. Podkreśla ona również znaczenie systemu zarządzania przez cele w zapewnieniu odpowiedzialności i spójności działań akwizycyjnych na każdym etapie procesu. Model proponuje także odejście od tradycyjnego podejścia do procesu integracji na rzecz wcześniejszego inicjowania działań integracyjnych. Artykuł prezentuje praktyczne zastosowanie modelu poprzez business case.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz