Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The impact of price promotions on purchase decisions of young buyers in rail transport on the example of Poland

Tytuł:
The impact of price promotions on purchase decisions of young buyers in rail transport on the example of Poland
Wpływ promocji cenowych na decyzje zakupowe młodych kupujących w transporcie kolejowym
Autorzy:
Rosa, Grażyna
Ostrowska, Izabela
Tomaszewicz, Agnieszka
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Komisja Geografii Komunikacji Polskiego Towarzystwa Geograficznego
Tematy:
rail transport
price promotion
purchase decision
transport kolejowy
promocja cenowa
decyzja zakupowa
Źródło:
Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG; 2019, 22(1); 7-12
1426-5915
2543-859X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article discusses the impact of price promotions on buying decisions of young buyers in rail transport based on secondary and primary research. The study conducted by the research team is of pioneer nature in the transport services market and opens new possibilities for carriers in the scope of analyzing the expectations of service users and adapting to them. The study was conducted using the author’s questionnaire on a nationwide sample n = 353 (segment “young adults” 18-29 years). This article focuses on the segment of young people in literature included in the group of young adults who, because of continuing education outside their place of residence, taking up a job or for sightseeing reasons, often travel and are considered to be an important target group for railway carriers. The purpose of the article is to show and discuss preferences and behaviors of transport users and to identify their transport needs, with particular emphasis on price promotions. Especially for young people, who largely do not have a regular income, price promotions are an important factor during selection a means of transport. Knowledge about this will allow carriers to create a competitive offer and build lasting relationships with clients.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz