Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Timing of form-focused instruction: Effects on EFL learners’ grammar learning

Tytuł:
Timing of form-focused instruction: Effects on EFL learners’ grammar learning
Autorzy:
Xu, Jinfen
Li, Changying
Data publikacji:
2022-09-27
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
timing
form-focused instruction
isolated FFI
integrated FFI
passive voice
Źródło:
Studies in Second Language Learning and Teaching; 2022, 12, 3; 405-433
2083-5205
2084-1965
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study investigates how different form-focused instruction (FFI) timing impacts English as a foreign language (EFL) learners’ grammar development. A total of 169 Chinese middle school learners were assigned to four conditions randomly: control, before-isolated FFI, integrated FFI, and after-isolated FFI. The three experimental groups received treatments which combined form and meaning with the English passive voice as the teaching target, but learners’ attention was drawn to the passive voice with different timing. The before-isolated and after-isolated groups received the treatment before and after communicative activities, respectively. For the integrated FFI group, intervention occurred during communicative activities. A picture writing test and a written error correction test were employed to measure students’ performance. The results indicated that the three experimental groups manifested significant improvement. Before-isolated FFI produced the best immediate and delayed effects, and integrated FFI produced better immediate effect than after-isolated FFI, while after-isolated FFI produced better delayed effect than integrated FFI. The findings indicated that pedagogical sequences in FFI are important, and teachers might need to guide adolescent learners to focus on form explicitly before communicative activities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz