Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Художественная практика мирян в Свято-Елисаветинском православном монастыре г. Минска (литургический аспект)

Tytuł:
Художественная практика мирян в Свято-Елисаветинском православном монастыре г. Минска (литургический аспект)
Artistic Practice of the Laity in the St. Elisavetsky Orthodox Monastery of Minsk (liturgical aspect)
Autorzy:
Багрий, Елена
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Akademia Supraska
Tematy:
Художественные практики
монастырское искусство
СвятоЕлисаветинский монастырь г. Минска
художественные мастерские
Źródło:
Latopisy Akademii Supraskiej; 2018, Rola laikatu w życiu Cerkwi, 9; 122-133
2082-9299
Język:
rosyjski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article reveals some artistic practices of the laity (iconography, mosaic art), carried out in the St. Elisabeth Women’s Orthodox Monastery of the city of Minsk. Any artistic work performed within the monastery is subordinated to the center and purpose of worship – the Liturgy, therefore it should be created and perceived only with faith. The icon-painting workshop is organized to create images of the Incarnation, and in general forms monastic art. Like any other art, monastic art is the result of monastic art, where religious ideas are embodied in artistic and figurative forms. Artistic practices are elements of spiritual culture and are embodied in the artistic activities of the laity in the monastic workshops. They are represented by artistic works of monastic art that carry religious meanings and meanings. The main property of monastic art is that the very form of the work is determined by the religious canon, which acts as a dogma that permeates not only the structural level, but also the meaningful one. The canon in the Byzantine culture was an important and significant aesthetic category, which formed the basis of the monastic artistic culture of the Orthodox tradition. Thus, the religious content is not simply superimposed on the artistic work, but has a close relationship with the form. This phenomenon is clearly embodied in the artistic practice of the lay icon-painters of the St. Elisabeth Women’s Orthodox Monastery and the creation of a number of artistic samples of monastic art.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz