Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Design of instrumented wheelset for measuring wheel-rail interaction forces

Tytuł:
Design of instrumented wheelset for measuring wheel-rail interaction forces
Autorzy:
Bižić, Milan
Petrović, Dragan
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czasopisma i Monografie PAN
Tematy:
instrumented wheelset
wheel-rail interaction forces
derailment coefficient
Y/Q ratio
BA314 wheelset
FEM
ICA
Źródło:
Metrology and Measurement Systems; 2023, 30, 3; 563--579
0860-8229
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the design of a specific type of instrumented wheelset intended for continuous measuring of lateral and vertical wheel-rail interaction forces and , in accordance with regulations EN 14363 and UIC 518. The platform is a standard heavy wheelset BA314 with an axle-load of 25 tons. The key problems of smart instrumentalization are solved by the use of the wheel’s numerical FEM model, which provides a significant cost reduction in the initial stage of development of the instrumented wheelset. The main goal is to ensure high measuring accuracy. The results of the FEM calculations in ANSYS are basis for identification of the distribution of strains on the internal and external side of the wheel disc. Consequently, the most convenient radial distances for installation of strain gauges of Wheatstone measuring bridges are determined. In the next stage, the disposition, number and ways of interconnection of strain gauges in the measuring bridges are defined. Ultimately, an algorithm for inverse determination of parameters and based on mixed signals from the measuring bridges is developed. The developed solution is validated through tests on specific examples, using a created numerical FEM model. A high accuracy of estimation of unknown parameters and is obtained with an error of less than 4.5%, while the error of estimation of their ratio is less than 2%. Therefore, the proposed solution can be efficiently used in the instrumentalization of the considered wheelset, while the problems of its practical implementation will be the subject of further research.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz