Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Poszukiwanie miejsca dla pracy terapeutycznej w pedagogice społecznej

Tytuł:
Poszukiwanie miejsca dla pracy terapeutycznej w pedagogice społecznej
Searching for a Place for Therapeutic Work in Social Pedagogy
Autorzy:
Łukowski, Karol
Data publikacji:
2022-06-30
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
pedagogika społeczna
terapia
praca socjalna
social pedagogy
therapy
social work
Źródło:
Praca Socjalna; 2022, 37(2); 225-239
0860-3480
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono korelację wspólnych cech, pedagogiki społecznej z metodami pracy terapii uzależnień, które opierają się na spójnych założeniach teoretycznych, praktyce zawodowej i badaniach naukowych. Główną koncepcją poszukiwań jest odwoływanie się do podejść myślowych klasycznej pedagogiki społecznej i sposobów działania wyedukowanej praktyki zawodowej. Celem interpretacji społecznych uwarunkowań procesów wychowawczych jest wsparcie ich pracą psychoterapeutyczną. Określenie funkcjonalności praktycznych metod psychoterapeutycznych w pedagogice społecznej posłuży do gruntownego zrozumienia przyczyn sytuacyjnych, czynników wpływu i mechanizmów funkcjonowania człowieka. Tak więc stanowisko o wzajemnych powiązaniach, między pracą terapeutyczną a pedagogiką społeczną ma charakter przedstawienia warunków, okoliczności i wpływów na działalność edukacyjną i wychowawczą w kształtowaniu osobowości człowieka.

The article presents a correlation of common features, social pedagogy, and methods of work of addiction therapy, which are based on coherent theoretical assumptions, professional practice, and scientific research. The main concept of the search is to refer to the thought approaches of classical social pedagogy and ways of action of educated professional practice. The aim of interpreting the social conditions of upbringing processes is to support them with psychotherapeutic work. Determining functionality of practical psychotherapeutic methods in social pedagogy will serve for a thorough understanding of situational causes, influence factors, and mechanisms of human functioning. Thus, the position on interrelationships between therapeutic work and social pedagogy has the character of a presentation of conditions, circumstances, and influences on educational and upbringing activities in the formation of a person’s personality.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz