Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Determinanty uzupełniające ocenę ryzyka zawodowego kierowcy samochodu ciężarowego

Tytuł:
Determinanty uzupełniające ocenę ryzyka zawodowego kierowcy samochodu ciężarowego
Additional determinants of occupational risk assessment exemplified by the position of a truck driver
Autorzy:
Pacana, A.
Dobosz, M.
Woźny, A.
Saja, P.
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
kierowca samochodu ciężarowego
ryzyko zawodowe
ocena ryzyka zawodowego
czynnik ludzki
truck driver
occupational risk assessment
human factor
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2016, 17, 6; 374-377
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W opracowaniu przeanalizowany został problem prawidłowej oceny ryzyka zawodowego pracownika na stanowisku kierowcy samochodu ciężarowego. § 2 pkt. 7 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 (Dz. U. Z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 j.t. z późn. zm.) w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa pracy definiuje ryzyko zawodowe jednakże nie wskazuje metody jego oceny. Dlatego też można przyjąć, że wiedza dotycząca właściwej oceny ryzyka zawodowego u pracodawców determinuje proces jej tworzenia. Im większa wiedza dotycząca analizowanego zagadnienia tym większa wnikliwość przy doborze czynników wpływających na ostateczną ocenę ryzyka zawodowego. W przypadku małej lub marginalnej wiedzy daje się zauważyć bagatelizowanie istotnych zagrożeń. W opracowaniu przeanalizowano determinanty uzupełniające (niebrane do tej pory pod uwagę), które mają znaczący wpływ na ostateczny wynik oceny ryzyka. Analizie poddano czynnik ludzki mający znaczący wpływ na zagrożenie, jakim jest wypadek drogowy.

The aim of the article is to present the problems associated with properly developed occupational hazard for a truck driver of a truck. § 2 point 7 of the Regulation of the Minister of Labor and Social Policy of 26 September 1997 (JOL 2003 No. 169, item 1650 as amended) on the general safety regulations defines an occupational hazard but does not indicate the method of its assessment. In the authors' opinion, this knowledge of proper risk assessment at the employer determines the process of its creation. The higher knowledge of the issues, the greater insight when selecting the factors that influence the final assessment of occupational risk. In the case of small or marginal knowledge underestimation of significant threats can be noticed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz