Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Niekorzystne przepisy dla polskich przewoźników wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe rzeczy

Tytuł:
Niekorzystne przepisy dla polskich przewoźników wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe rzeczy
Regulations against Polish carriers performing international road transport of goods
Autorzy:
Lewandowski, P.
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
Polish carriers
minimum wage
international transport
posted workers
road transport
transport of goods
polscy przewoźnicy
płaca minimalna
transport międzynarodowy
pracownik delegowany
przewozy drogowe
przewóz rzeczy
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2018, 19, 6; 552-557, CD
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Obecnie na obszarze Unii Europejskiej, niemal w każdej dziedzinie gospodarki, w tym również w transporcie drogowym, występują utrudnienia w swobodnym prowadzeniu działalności usługowej w zakresie przewozów międzynarodowych. Wyrażane są one poprzez tworzenie barier wejścia na rynek lub korzystania z rynku krajowego przez podmioty z innych państw i powstają na wskutek działań prawnych oraz urzędowych ingerujących w przepisy prawne i tym samym działają z myślą o interesie własnej gospodarki. Rentowność polskich jak i przewoźników z innych krajów rozszerzających działalność na kraje zachodniej Europy opiera się na niższych kosztach produkcji własnej, uzyskiwanych dzięki niższym kosztom utrzymania środków transportu oraz pracowników. Proces tworzenia barier wejścia na rynek i koncepcja otwartych granic również dla znacząco konkurencyjnych podmiotów w Unii Europejskiej powoduje tworzenie niepewności rynkowej, która skutkuje zwiększeniem ryzyka prowadzenia działalności transportowej i znacznie ogranicza potencjał przewozowy wielu przedsiębiorstw. Obecnie trudno o porozumienie między państwami tzw. Starej Unii a państwami tworzącymi Grupę Wyszehradzką w dziedzinie transportu. Kluczowym problemem jest rozwiązanie sprawy pracowników delegowanych. Największe kontrowersje dotyczą tego, czy zapisy nowej dyrektywy mają objąć także pracowników sektora transportu drogowego. Kilka państw w tym Francja, Niemcy, Holandia czy Hiszpania chcą, aby ten sektor na stale został wpisany do dyrektywy. Tym zapisom sprzeciwia się Polska (deleguje najwięcej pracowników) i wiele innych państw UE, których firmy transportowe prowadzą działalność gospodarczą na unijnym rynku.

Nowadays, in the European Union, in practically all fields of economy, including road transport, there are certain difficulties in free exercise of service activity in international transport. These difficulties are expressed by creating barriers of entry to a market or existing in that market by entities from other countries and they arise as a result of legal actions or administrative actions which interfere with legal provisions and therefore act in the interest of their own economy. The profitability of both Polish and foreign carriers which extended their activities to Western Europe is based on lower production costs, which can be achieved through lower maintenance costs of vehicles and lower working costs. The process of creating barriers of entry for the highly competitive entities in the EU results in market uncertainty, whose effect may be increased risk of providing transport services and which limits the transport potential of numerous companies. It is currently very difficult to find an agreement between the so-called “old EU” and the Visegrad Group in the area of transport. The key subject is solving the issue of posted workers. The most controversies regard the issue of whether the provisions of the new directive will also concern the workers from the transport sector. A few states, e.g. France, Germany, the Netherlands and Spain wants the sector to be permanently included in the directive. Poland (posts the most workers) and other EU member states which undertake transport operations in the EU oppose these provisions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz