Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Possibility of optimizing the chassis of modern passenger wagons in relation to reduction of their weight

Tytuł:
Possibility of optimizing the chassis of modern passenger wagons in relation to reduction of their weight
Możliwość optymalizacji podwozi współczesnych wagonów osobowych w odniesieniu do redukcji masy
Autorzy:
Gazdulski, Tomasz
Lewiński, Jerzy
Far, Mariusz
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny
Tematy:
rail vehicle
chassis
optimization
passenger car
weight reduction
pojazd szynowy
podwozie
optymalizacja
wagon osobowy
redukcja masy
Źródło:
Rail Vehicles/Pojazdy Szynowe; 2018, Nr 4; 27-34
0138-0370
2719-9630
Język:
wiele języków
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The requirements imposed on modernized and new rail vehicles are increasing. They are related to safety and environmental protection, and aimed at improving the travel operational parameters and comfort. Therefore, the weight reduction of rail vehicles plays an increasingly important role in the designing process. The paper presents the construction of the chassis of modern passenger coaches and specification of the masses of particular components of the coach chassis. The directions of development of the passenger coach chassis are proposed, with a view to reduce its weight.

Wymagania stawiane zarówno modernizowanym jak i nowym pojazdom szynowym są coraz większe. Dotyczą one bezpieczeństwa i ochrony środowiska, a z drugiej strony polepszenia parametrów eksploatacyjnych oraz komfortu podróżowania. Redukcja masy pojazdów szynowych odgrywa coraz większą rolę podczas procesu konstruowania. W artykule przedstawiono konstrukcję podwozi współczesnych wagonów osobowych, dokonano analizy mas poszczególnych elementów podwozia wagonowego oraz zaproponowano kierunki rozwoju budowy konstrukcji podwozi wagonów osobowych w odniesieniu do redukcji masy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz