Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Semantic Knowledge Management System to Support Software Engineers: Implementation and Static Evaluation through Interviews at Ericsson

Tytuł:
Semantic Knowledge Management System to Support Software Engineers: Implementation and Static Evaluation through Interviews at Ericsson
Autorzy:
Demirsoy, A.
Petersen, K.
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Politechnika Wrocławska. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej
Tematy:
knowledge management
information overload
case study
semantic web
Źródło:
e-Informatica Software Engineering Journal; 2018, 12, 1; 237-263
1897-7979
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Background: In large-scale corporations in the software engineering context information overload problems occur as stakeholders continuously produce useful information on process life-cycle issues, matters related to specific products under development, etc. Information overload makes finding relevant information (e.g., how did the company apply the requirements process for product X?) challenging, which is in the primary focus of this paper. Contribution: In this study the authors aimed at evaluating the ease of implementing a semantic knowledge management system at Ericsson, including the essential components of such systems (such as text processing, ontologies, semantic annotation and semantic search). Thereafter, feedback on the usefulness of the system was collected from practitioners. Method: A single case study was conducted at a development site of Ericsson AB in Sweden. Results: It was found that semantic knowledge management systems are challenging to implement, this refers in particular to the implementation and integration of ontologies. Specific ontologies for structuring and filtering are essential, such as domain ontologies and ontologies distinct to the organization. Conclusion: To be readily adopted and transferable to practice, desired ontologies need to be implemented and integrated into semantic knowledge management frameworks with ease, given that the desired ontologies are dependent on organizations and domains.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz