Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A cross-generational robotics project day: pre-school children, pupils and grandparents learn together

Tytuł:
A cross-generational robotics project day: pre-school children, pupils and grandparents learn together
Autorzy:
Eck, J.
Hirschmugl-Gaisch, S.
Kandlhofer, M.
Steinbauer, G.
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów
Tematy:
RoboCupJunior
educational robotics
robotics in kindergarten
cross-generational aspects
qualitative
evaluation
Źródło:
Journal of Automation Mobile Robotics and Intelligent Systems; 2014, 8, 1; 12-19
1897-8649
2080-2145
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Using robotics to interest kindergarten children in science and technology in a playful way is a rather new idea in educational robotics. Aiming to foster the integration of robotics already in pre-school education this paper presents an innovative robotics project for kindergartens. Initialized by the Graz University of Technology and the University of Teacher Education, the project involved different scientific and educational institutions. The focus was put on the cross-generational aspect, integra ting kindergarten children, pupils up to the age of thirteen as well as senior citizens in order to initiate a vital social process between the different age groups. Within the project a robotics day in a kindergarten offering eleven different hands-on experiments, where children could ac- tively participate, was organized. The goal of the project presented in this paper was to familiarize children in preschool age as well as young school students with science and technology using different robotics platforms as pedagogical tools. Aiming at the investigation of the impact of the robotics project a first qualitative evaluation was conducted.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz