Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Numeryczne modelowanie oddziaływań wandalistycznych na kładce pieszo-rowerowej

Tytuł:
Numeryczne modelowanie oddziaływań wandalistycznych na kładce pieszo-rowerowej
Numerical modelling of vandalistic actions on footbridge for pedestrians and bicycles
Autorzy:
Nepelski, K.
Lipecki, T.
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Politechnika Lubelska. Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej
Tematy:
most dla pieszych
oddziaływania dynamiczne
oddziaływania wandalistyczne
metoda elementów skończonych
footbridge
dynamic action
vandalistic action
finite element method
Źródło:
Budownictwo i Architektura; 2011, 8, 1; 83-96
1899-0665
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono sposób modelowania obciążeń dynamicznych działających na most przeznaczony dla ruchu pieszych i rowerów. Rozwa- żono dwa rodzaje obciążeń dynamicznych wywołanych przez przechodzących przez most ludzi - obciążenie tłumem pieszych oraz potokiem pieszych. Ponadto, uwzględniono dwa rodzaje oddziaływań wandalistycznych, czyli celowej działalności człowieka mającej na celu uszkodzenie lub zniszczenie obiektu. Analizy numeryczne wykonano dla istniejącego mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę w Krakowie. W ramach obliczeń numerycznych wyznaczono charakterystyki dynamiczne mostu na podstawie, których przyjęto różne warianty obciążeń dynamicznych. Wszystkie obliczenia wykonano w systemie MES - ALGOR.

The paper deals with numerical modelling of dynamic load acting on a footbridge. Two cases of loads caused by passing people have been considered: the load caused by crowd of people and by random stream of people. Moreover, two cases of vandalistic actions have been taken into account. Vandalistic action is such purposeful human action which leads to damage or destruction of an object. Numerical analyses have been carried out for the real footbridge for pedestrians and bicycles traffic over Vistula River in Cracow. Modal analysis was the first step of calculations and on this basis various variants of dynamic actions have been assumed. All computations have been performed with use of FEM system - ALGOR.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz