Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

NAUCZYCIELE AKADEMICCY O ROZBUDZANIU TWÓRCZEGO MYŚLENIA U STUDENTÓW I O MĄDROŚCI DOJRZAŁYCH PRZEDSTAWICIELI SWOJEGO ŚRODOWISKA

Tytuł:
NAUCZYCIELE AKADEMICCY O ROZBUDZANIU TWÓRCZEGO MYŚLENIA U STUDENTÓW I O MĄDROŚCI DOJRZAŁYCH PRZEDSTAWICIELI SWOJEGO ŚRODOWISKA
Academic Teachers on the Awakening of Students’ Creative Thinking and on Wisdom of Mature Representatives of Their Community
Autorzy:
Bartkowiak, Grażyna
Krugiełka, Agnieszka
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Tematy:
kreatywne myślenie
mądrość nauczycieli akademickich 65 plus
creative thinking
wisdom of academic teachers aged 65+
Źródło:
Kwartalnik Naukowy Uczelni Vistula; 2017, 1(51); 7-21
2084-4689
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem rozważań jest troska o rozwój twórczego myślenia i problematyka potencjału intelektualnego dojrzałych przedstawicieli środowiska akademickiego (pracowników naukowo-dydaktycznych 65 plus). W artykule zidentyfikowano czynniki ograniczające – bariery i wspierające kreatywne myślenie zarówno na poziomie organizacji procesu dydaktycznego, jak i poszczególnych grup interesariuszy: instytucji zajmujących się edukacją nauczycieli akademickich i studentów. Drugim celem było uzyskanie odpowiedzi na pytanie: czy dojrzali nauczyciele akademiccy charakteryzują się mądrością oraz jak kształtują się preferencje ich młodszych i starszych kolegów dotyczące elementów tej mądrości? W empirycznej części artykułu zamieszczono wyniki badań kwestionariuszowych, przeprowadzonych w grupie 72 młodszych i starszych nauczycieli akademickich (oraz 222 studentów). Okazało się, że: – nauczyciele akademiccy formułują wiele cennych postulatów, sprzyjających rozwojowi kreatywnego myślenia studentów i dotyczących ich własnego rozwoju; – młodsi pracownicy akademiccy przywiązują dużą wagę do kompetencji interpersonalnych jako atrybutu mądrości ich starszych kolegów.

The subject matter of considerations is concern about the development of creative thinking and problems of the intellectual potential of mature representatives of the academic community (academic workers aged 65+). In their article, the authors identified the limiting factors, barriers, and those supporting creative thinking both at the level of organisation of the didactic process and individual groups of stakeholders: the institutions dealing with education of academic teachers and students. The second objective was to receive an answer to the question: Are mature academic teachers characterised by wisdom and how are their younger and elder colleagues’ preferences related to the elements of that wisdom shaped? In the empirical part of the article, the authors included findings of the questionnaire-based surveys carried out in a group of 72 younger and elder academic teachers (and 222 students). It appeared that: – academic teachers formulate many valuable postulates conducive to the development of students’ creative thinking and concerning their own development; – young academic teachers pay a great attention to interpersonal competencies as an attribute of wisdom of their elder colleagues.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz