Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nauczanie religii młodzieży w chaosie aksjonormatywnym współczesnego świata

Tytuł:
Nauczanie religii młodzieży w chaosie aksjonormatywnym współczesnego świata
Teaching Religion to Youths in the Axionormative Chaos of the Modern World
Autorzy:
Mazur, Radosław
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Tematy:
nauczanie religii
młodzież
chaos aksjonormatywny
katecheza
dokumenty katechetyczne
religion teaching
youth
axionormative chaos
catechesis
catechetical documents
Źródło:
Studia Paedagogica Ignatiana; 2018, 21, 4; 107-121
2450-5358
2450-5366
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest zaobserwowanie wpływu nauczania religii młodzieży na przezwyciężenie chaosu aksjonormatywnego charakterystycznego zarówno dla współczesnego świata; jak i dla okresu rozwojowego; w którym znajdują się młodzi ludzie. W celu zaobserwowania wpływu posłużono się analizą dokumentów katechetycznych; które zarysowują koncepcję nauczania religii; oraz tymi; które programują jej treści na poszczególne etapy edukacyjne. Po krótkiej charakterystyce źródeł chaosu aksjonormatywnego (zewnętrznych i wewnętrznych); przeanalizowana została koncepcja nauczania religii; ze zwróceniem szczególnej uwagi na jej możliwości w przezwyciężeniu chaosu; a także pomocy w utorowaniu drogi do dorosłości. Następnie ukazane zostały specyficzne treści katechezy młodzieży; również w kluczu ich możliwości integrujących i ukazujących trwałe; niezmienne fundamenty życia dorastających. Zwrócono też uwagę na osobiste cechy nauczyciela religii; które mogą pomóc lub zaburzyć realizację założonych celów. Z przeprowadzonej analizy wynika; że nauczanie religii ma szansę stać się pomocą w orientacji młodych ludzi w chaosie aksjonormatywnym oraz w przezwyciężeniu go; co jest warunkiem odpowiedzialnego podjęcia zadań i obowiązków człowieka dorosłego.

The aim of the article is to explore the influence of the teaching of religion to youths in overcoming the axionormative chaos characteristic of both the modern world and the developmental period in which young people find themselves. In order to observe this influence; the analysis of catechetical documents which outline the concept of religion and those that determine its contents at particular educational stages is used. After a brief description of the sources of axionormative chaos (external and internal); the concept of the teaching of religion is analyzed; with particular attention paid to its ability to overcome chaos; as well as how it helps in paving the way to adulthood. Then; the specific contents of the catechesis of the youth are shown; also in terms of their possibilities of integrating and showing the lasting and unchanging foundations of adolescent life. Attention is also paid to the personal characteristics of the teacher of religion; which can help or disrupt the achievement of the goals. The analysis shows that the teaching of religion has a chance to help in the orientation of young people dealing with axionormative chaos and overcome it; which is a condition for responsibly taking on the tasks and responsibilities of an adult.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz