Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Особенности мотивации педагогической деятельности в условиях инновационного обучения

Tytuł:
Особенности мотивации педагогической деятельности в условиях инновационного обучения
Właściwości motywacji działalności pedagogicznej w zakresie kształcenia innowacyjnego
Autorzy:
Makarenko, Natalya
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Collegium Witelona Uczelnia Państwowa
Tematy:
motywacja, pobudzanie, działalność innowacyjna, motywacja integracyjna,
samodoskonalenie, organizacja działalności ćwiczebnej
Źródło:
Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy; 2015, 4, 17
1896-8333
Język:
nieokreślony
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article focuses on the issue of motivation of teachers faced with innovative education. The article contains an analysis of theoretical approaches to motivation and reasons in various psychological trends as well as the results of empirical investigation. Motivation is regarded by the authors of the article as a system of impulses enhancing human behavior, and the problems faced by contemporary teachers are analysed from this perspective. The conclusion of the research is that internal (or intrinsic) motivation prevails nowadays. This type of motivation leads to self-improvement, which corresponds with the requirements of educational work. Simultaneously, the vast majority of teachers possess mostly external (or extrinsic) motivation, directed towards economic reward. Motivation reflecting commitment to educational activities is scarcely represented, which decreases the level and quality of the latter. More than one in three teachers are reluctant to engage in innovative activities. The conducted survey gives us an insight into the dynamics of motivation of educational work depending on professional experience

W artykule rozpatruje się problem aktualnej motywacji pedagogów pracujących w warunkach nauczania innowacyjnego. Artykuł zawiera analizę podejść teoretycznych do zrozumienia motywacji i motywów w różnych kierunkach nauki psychologicznej oraz wyniki badań empirycznych. Autorzy artykułu rozumieją motywacje jako system pobudzeń, aktywizowane zachowanie człowieka oraz z tych pozycji analizują problemy działalności pedagogicznej współczesnego nauczyciela. Podczas badania udało się ustalić, iż przewyższającą motywacją jest motywacja wewnętrzna. To jest motywacja samodoskonalenia, samoaktualizacji, co odpowiada wymogom działalności pedagogicznej. Jednocześnie znaczna część pedagogów charakteryzuje się przewagą zewnętrznej motywacji, skierowanej na wynagrodzenie materialne. Najmniej jest reprezentowana motywacja skierowana na proces działalności pedagogicznej, co obniża poziom i jakość tej działalności. Więcej niż jedna trzecia pedagogów ma problemy z gotowością do dzia- Наталья Макаренко, Светлана Устименко 53 łalności innowacyjnej. Przeprowadzone badanie daje pojęcie o dynamice motywacji działalności pedagogicznej w zależności od stażu pracy

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz