Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Próba oceny stopnia niezależności Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego według modelu Fabrizio Gilardi

Tytuł:
Próba oceny stopnia niezależności Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego według modelu Fabrizio Gilardi
An appraisal of the level of legal independence of the President of the Polish Office of Rail Transportation based on Fabrizio Gilardis model
Autorzy:
Pawłuszko, Wojciech
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
Prezes UTK
niezależność;
Minister Transportu
transport kolejowy
President of the Office of Rail Transportation
independence
Transport Secretary
rail transport
Źródło:
internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny; 2014, 3, 7; 83-93
2299-5749
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem artykułu jest próba oceny stopnia niezależności polskiego organu regulującego rynek kolejowy, czyli Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego (dalej: Prezes UTK) z wykorzystaniem modelu Fabrizio Gilardi. Jest ona dokonywana z uwzględnieniem przestrzeni społeczno-prawnej, w której funkcjonuje organ oraz szeregu czynników determinujących jego sytuację prawną. Odbywa się poprzez skwantyfikowanie poszczególnych z nich, a następnie udzielenie odpowiedzi na pytanie: w jakim stopniu polski ustawodawca wywiązuje się z zadania skonstruowania odpowiedniego statusu regulatora rynku kolejowego

The subject of this article is an appraisal of the level of legal independence of Poland’s railway regulatory authority – the President of the Office of Rail Transportation – by using Fabrizio Gilardi's model. The assessment considers the social and legal background of the regulator's actions, as well as a variety of factors determining the authority’s legal position. The assessment is made by quantifying the most important of these circumstances. The article considers also to what a degree the Polish legislator has fulfilled its role to ensure an appropriate status of the national railway regulator.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz