Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ELEMENTY MITU W STAROGRECKIM ROMANSIE LONGOSA „DAFNIS I CHLOE”

Tytuł:
ELEMENTY MITU W STAROGRECKIM ROMANSIE LONGOSA „DAFNIS I CHLOE”
ELEMENTS OF MYTH IN THE ANCIENT GREEK NOVEL OF LONGUS „DAPHNIS AND CHLOE”
Autorzy:
MAKAR, INESA
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim
Tematy:
mit
romans pastoralny
tradycje religijne
Nimfy
Pan
Eros
idiostyl
myth
pastoral novel
religious tradition
Nymphs
idiostyle
Źródło:
Acta Scientifica Academiae Ostroviensis. Sectio A, Nauki Humanistyczne, Społeczne i Techniczne; 2014, Nr 4(2); 95-101
2300-1739
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Longos, pisarz starogrecki końca II w., autor pastoralnego romansu „Dafnis i Chloe” żył w epoce „drugiej sofistyki”. Jego stosunek do religii i wiary dość poważny: wiara w istnienie bogów i pietyzm wobec kultu bóstwa autentyczne, a obrazy bogów i opowiadania o cudach przez nich tworzone, nie stanowiły dodatku do opowieści fabularnych, a ważną ich część. Tak samo należy rozpatrywać poświęcenie romansu Erosowi, Nimfom i Panowi. Zdaniem autorki, kwestia stosowania elementów mitycznych w romansie Longosa pozostaje aktualna.

Longus, the ancient Greek writer of the end of the second century, who wrote the pastoral novel „Daphnis and Chloe”, lived in the epoch of the „second sophistry”, when artistic and moral values were actively overvalued, in the epoch, when vision and treatment of religion was changed and rural gods, Pan and Nymphs, were honoured only as a tradition and mainly among villagers. Longus’ attitude toward religion and beliefs was serious enough: faith in gods’ existence and worship to the cult of deity were real for him, and images of gods and narrations about wonders, which they create, were not just an addi-tion to artistic narrative, but an important part of it. Moreover, there is a necessity to ex-amine the dedication of the novel as a gift to Eros, Nymphs and Pan. We consider the elements of myth as not an artistic reception, but as an important component of the writer’s idiostyle, his world outlook. A question about using mythical elements in the Lon-gus’ novel, the subject of our scientific research, is considered to be actual.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz