Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dziecko jako inwestycja współczesnych rodziców z klasy średniej

Tytuł:
Dziecko jako inwestycja współczesnych rodziców z klasy średniej
A child as an investment for the parents from middle class
Autorzy:
Nyczaj‑Drąg, Mirosława
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Gdańskie Seminarium Duchowne
Tematy:
dziecko
edukacja
inwestycja
klasa średnia
rodzice
wychowanie
zajęcia dodatkowe
child
education
investment
middle class
parents
private lessons
Źródło:
Studia Gdańskie; 2011, 28; 185-201
0137-4338
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W prezentowanym tekście dokonuję opisu i analizy podstawowych wartości cenionych przez współczesnych rodziców z klasy średniej, a mianowicie: dziecka, jego wychowania oraz edukacji. Uwagę swą kieruję na zjawisko rodzicielskiego inwestowania w dziecko, między innymi w postaci zajęć dodatkowych. W artykule opisuję wyniki badań dotyczące zajęć pozalekcyjnych dzieci, co związane jest z odpowiedzią na następujące pytania: W jakich zajęciach dodatkowych najczęściej uczestniczą dzieci i kto dokonuje ich wyboru? Które z zajęć są najbardziej lubiane lub nie i dlaczego? Czy, w jaki sposób i dlaczego dzieci opierają się udziałowi w tych zajęciach? Czy i w jaki sposób rodzice przymuszają dzieci do uczestnictwa w zajęciach dodatkowych? W konkluzji staram się pokazać konsekwencje projektowania dzieciom czasu poza szkołą i domem.

In the presented text I describe and analyse the basic values respected by modern middle class parents, and these are: child in itself, it’s upbringing and education. It is worth pointing out a phenomenon of parents’ investing in child’s private lessons. In the article I characterize the results of the study concerning children’s private lessons which is connected with the following questions: – In what kind of extra lessons children participate and who makes the choice? – What classes are the most popular and why? – Why children resist taking part in extra lessons and in what manner? – Do parents make their children go to private lessons? In conclusion I try to present the consequences of planning children’s time outside school and house. In conclusion I try to present the consequences of planning children’s time outside school and house.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz