Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola intuicji w procesie podejmowania decyzji

Tytuł:
Rola intuicji w procesie podejmowania decyzji
The Role of Intuition in the Decision-Making Process
Роль интуиции в процессе принятия решений
Autorzy:
Tokarski, Stefan
Tokarski, Krzysztof
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
intuicja
kompetencje
decyzje
kierownik
poziom kierowania
intuition
competence
decisions
leader
manager
leadership measurement
интуиция
компетенции
решения
управляющий\
уровень
управления
Źródło:
Handel Wewnętrzny; 2017, 3 (368) Tom II; 103-115
0438-5403
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przyjmujemy, że intuicja to racjonalna i logiczna zdolność menadżera, nie zawsze uświadomiona, którą można badać, rozwijać i wykorzystać do wspomagania podejmowanych decyzji. Aby osiągnąć konkurencyjne rezultaty, menadżer musi opanować umiejętności niezbędne na kolejnych poziomach kompetencji kierowania pojmowane jako zakres umiejętności, którymi posługuje się zwierzchnik. Postawiono hipotezę, że częstość podejmowania decyzji na podstawie intuicji wzrasta wraz z poziomem kierowania. Postawiona hipoteza została potwierdzona. Jednak nie uzyskano znaczącej korelacji między wzrostem intuicyjności a sąsiednimi poziomami kompetencji kierowania.

We assume that intuition is a rational and logical manager’s ability (not always conscious) which can be explored, developed and used to support decision-making. To achieve competitive results, the manager must be skilled with subsequent levels of management. There is a hypothesis that frequency of making intuitional decisions increases with the level of management. The hypothesis was confirmed. However, we did not get a significant correlation between the increase of intuitiveness and the next-door levels of management.

Мы предполагаем, что интуиция – это рациональная и логичная способность менеджера, не всегда осознанная, которую можно изучать, развивать и использовать для обоснования принимаемых решений. Чтобы достичь конкурентных результатов, менеджер должен овладеть умениями, необходимыми на очередных уровнях компетентности управления, понимаемыми как круг умений, которыми пользуется начальник. Выдвинули гипотезу, что частота принятия решений на основе интуиции растет вместе с уровнем управления. Поставленная гипотеза подтвердилась. Однако мы не получили значительной корреляции между ростом интуитивности и соседними уровнями компетентности управления.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz