Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie a profile kultury organizacyjnej przedsiębiorstw. Ujęcie Hofstede

Tytuł:
Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie a profile kultury organizacyjnej przedsiębiorstw. Ujęcie Hofstede
Firms internationalisation, innovativeness and networking and their organizational culture profiles. Hofstede approach
Autorzy:
Szymura-Tyc, Maja
Kucia, Michał
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Innowacyjność
Internacjonalizacja
Kultura organizacji
Ujęcie Hofstede
Usieciowienie
Hofstede approach
Innovativeness
Internationalisation
Networking
Organizational culture
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2016, 305; 68-81
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie przedsiębiorstw są uznane za współzależne, aczkolwiek bardzo rzadko bada się je łącznie. Wiele badań wskazuje, że na zachowania przedsiębiorstw w zakresie internacjonalizacji, innowacyjności i usieciowienia wpływa kultura organizacyjna, ale analizy te dotyczą jedynie wybranych aspektów tych zachowań w każdym z obszarów z osobna. Problemem badawczym podjętym w artykule jest rozpoznanie powiązań między kulturą organizacyjną przedsiębiorstw w ujęciu G. Hofstede’a z ich zachowaniami obejmującymi jednocześnie internacjonalizację, innowacyjność i usieciowienie w ujęciu holistycznym. Wyniki badań oparte są na ilościowych danych empirycznych pochodzących ze 130 przedsiębiorstw. Statystyczna analiza opisowa umożliwiła rozpoznanie zróżnicowania cech i wymiarów kultury organizacyjnej przedsiębiorstw należących do czterech skupień, charakteryzujących się odmiennymi zachowaniami w badanym zakresie.

Internationalisation, innovativeness and networking of firms are interrelated phenomena, however very rarely analysed together in one study. In numerous studies firms’ behaviour in the field of internationalisation, innovativeness and networking is perceived as being influenced by organisational culture, but the studies concern only selected issues within these fields of behaviour. The research problem of this study is to recognize the linkages between firms’ organizational culture described within G. Hofstede approach and their behaviour embracing internationalisation, innovativeness and networking. The results of the explorative study are based on quantitative data from 130 firms. The descriptive statistical analysis made it possible to recognize the features and dimensions of the organizational culture constituting the culture profiles of firms belonging to four clusters differing by the firms’ behaviour in the studied fields.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz