Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Имидж Ярослава Качиньского в политическом дискурсе польской публицистики (на материале социально-политических еженедельников)

Tytuł:
Имидж Ярослава Качиньского в политическом дискурсе польской публицистики (на материале социально-политических еженедельников)
Autorzy:
Kananowicz, Tatiana
Data publikacji:
2019-12-11
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Rusycystyczne
Tematy:
political discourse in print media, political image, discourse analysis, semantic structure
Źródło:
Przegląd Rusycystyczny; 2019, 169, 1
0137-298X
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Summary Image of Jarosław Kaczyński in Political Discours of Polish Journalism (on the material of opinion-based weeklies) In the article the author introduces the semantic structure of the positive and negative images of one of the most popular Polish politicians of last decades – Jarosław Kaczyński, on the basis of political narration of two competitive weeklies – „Newsweek Polska” and „Sieci”. Under this approach the image is defined as a complex semantic construction consisting of at least few semantic representations concentrated around labels (basic nominatios). Both weeklies present different images of the politician, using various linguistic and textual means.

Wizerunek Jarosława Kaczyńskiego w dyskursie politycznym polskiej publicystyki (na materiale tygodników opinii) W artykule została przedstawiona semantyczna struktura pozytywnego i negatywnego wizerunku jednego z najbardziej popularnych polskich polityków ostatnich kilkunastu lat – Jarosława Kaczyńskiego, na materiale narracji politycznych dwóch konkurujących ze sobą tygodników opinii - „Newsweek Polska” i „Sieci”. Wizerunek w tym ujęciu jawi się jako złożony konstrukt semantyczny, składający się z co najmniej kilku prezentacji semantycznych, skoncentrowanych wokół tzw. etykiet (bazowych nominacji). Badane tygodniki przedstawiają dwa odmienne wizerunki J. Kaczyńskiego, stosując różnorodne środki lingwistyczne i tekstowe.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz