Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przestrzeń turystyczna w krajobrazie kulturowym wsi

Tytuł:
Przestrzeń turystyczna w krajobrazie kulturowym wsi
Tourist space in culture landscape of rural area
Autorzy:
Górka, Anna
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Geograficzne
Tematy:
wieś
turystyka
krajobraz
village
tourism
landscape
Źródło:
Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego; 2009, 12; 257-264
1896-1460
2391-5293
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest badanie relacji pomiędzy krajobrazem kulturowym wsi a wzrastającą w jego obrębie przestrzenią turystyczną. Na obszary wiejskie wkracza przemysł turystyczny. Wykorzystuje on zasoby krajobrazu, uważając je za łatwo dostępne surowce do produkcji turystycznych atrakcji. Ułatwia to postawa samorządów i mieszkańców, którzy w rozwoju turystyki dostrzegają nowe źródła dochodów. Zarysowująca się nierównowaga czynników ekonomicznych i kulturowych grozi jednak zepchnięciem wiejskiego krajobrazu kulturowego w obszar wymiany towarowej, co w końcu może zniszczyć podstawy jego turystycznej atrakcyjności. W tej sytuacji niezwykle potrzebne jest określenie warunków kształtowania przestrzeni wsi dla potrzeb eksponowania przejawów wiejskiego życia i przyrody lub kreowania nowych atrakcji. Zadaniem planowania i projektowania ruralistycznego powinno być trwałe umocowanie przestrzeni turystycznej w wiejskiej kulturze.

This article considers the issue of connections between the rural landscape of culture and the tourist space inside it. This item tries to describe the possibilities of integration and attempts to explain the consequences of it. The tourism often uses easy available resources of the rural landscape for the production of attractions. The local governments appreciate the economic chance of the culture tourism development but the increase of the rural tourism market is not always associated with the high quality of rural space. The lack of balance between the rural economic and culture might cause the commodification of the rural culture objects and consequently destroy their tourist attractiveness. In these circumstances the examination of the tourist space characteristics in rural area is bound to be useful. To put the tourist economy into the rural culture turns out to be the most important current goal for rural studies and planning.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz